عدم پرداخت ۱۰ درصد ازمطالبات چایکاران درآستانه فصل برداشت

رکنا اقتصادی: مهرداد بائوج لاهوتی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران درکشور،گفت: درآستانه فصل برداشت چای متاسفانه هنوز مطالبات چایکاران بطورکامل پرداخت نشده است و با این اوصاف بدیهی است که انگیزه تولید نزد کشاورزان برای سال آینده باکاهش روبروخواهدشد.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای قصد دارند کشاورزی کشور را در راستای واردات نابودکنند،تصریح کرد: تغییرکاربری باغات چای برای تامین اقتصاد معیشتی کشاورزان رقم می خورد زیرا بدیهی است زمانی که دولت بهای تولیدات کشاورز را پرداخت نمی کند،کشاورز مجبور است برای تامین مخارج معیشتی اش اقداماتی همچون تغییرکاربری را در دستور کارقراردهد.

وی با بیان اینکه 10 درصد ازمطالبات چایکاران درآستانه فصل برداشت چای هنوز پرداخت نشده است، یادآورشد: برای جلوگیری از تکرار تغییرکاربری های همچون 7 هزار هکتار از باغات چای باید حضور در صنعت کشاورزی برای کشاورزمقرون به صرفه باشد.

عضوکمیسیون برنامه ، بودجه ومحاسبات مجلس ،یادآورشد: دولت چای کشاورز را در شرایط تضمینی خریداری می کند اما متاسفانه بهای کشاورز را بطور کامل پرداخت نمی کند./برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟