آغاز تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی از فروردین ۹۶

رکنا اقتصادی: علی کاردر درباره آخرین وضعیت آغاز تولید و بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی، گفت: هم اکنون کشتی پالایشگر نفتی (FPSO) در آب‌های خلیج فارس مراحل استقرار و راه اندازی را پشت سر می‌گذارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی به عنوان یک میدان مشترک حداکثر تا اواسط فروردین ماه ۹۶ آغاز خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تولید با ۲۰ تا ۲۵ هزار بشکه آغاز و در نهایت به ۳۵ هزار بشکه در روز در قالب اجرای فاز اول توسعه افزایش یابد.
معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکره با چند شرکت بین‌المللی برای توسعه فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی، اظهار داشت: این میدان نفتی از ظرفیت و پتانسیل تولید روزانه دست کم ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام برخوردار است.
در همین حال حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره اخیرا با بیان اینکه میزان نفت در جای لایه نفتی پارس جنوبی بیش از ۱۴ میلیارد بشکه برآورد می‌شود، تصریح کرده است: فرآیند تولید از این میدان نفتی با بهره‌گیری از یک سکوی تولیدی با ۷ حلقه چاه و پیش‌بینی ۳ حلقه چاه تزریقی، همچنین شناور پالایشگاهی مجهز به آخرین فناوری‌های روز صنعت نفت که کلیه فرایندهای تولید، آماده‌سازی، ذخیره‌سازی و در نهایت صادرات را به طور متمرکز امکان‌پذیر می‌کند آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول، تاکید کرده است: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، قرار است پس از نصب این شناور پالایشگاهی، نفت موجود در لایه نفتی پارس جنوبی از طریق خط لوله ۱۲ اینچی وارد این شناور شده و پس از انجام مراحل تصفیه، به نفتکش‌های صادراتی منتقل شود.هدف از طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از بخش غیر مشترک این سازند هیدروکربوری بوده است؛ هر چند قطر از سال ۱۹۹۱ میلادی تولید نفت از این میدان مشترک را آغاز کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟