تاتی فرانسه هم برای فروش پوشاک به ایران آمد

رکنا اقتصادی: کامبیز مروت جو، قائم مقام اتحادیه پوشاک اظهار داشت: فروش پوشاک کاهش یافته زیرا در کل، سرانه مصرف پوشاک به دلیل کم شدن توان مالی مردم 40 درصد کمتر شده است.
وی ادامه داد: در گذشته اگر هر فردی 5 بار در سال پوشاک خرید می کرد الان این میزان را به 3 بار کاهش داده است در حقیقت می توان گفت که فروش مانند گذشته نیست بلکه به اندازه برآورده کردن نیازها شده است.
وی در رابطه با تأثیر حادثه Incident پلاسکو در قیمت پوشاک گفت: این ساختمان مرکز عرضه پوشاک مردانه بود، از طرفی انبار تولیدکنندگان در داخل  ساختمان نبود بنابراین حادثه پلاسکو تأثیری بر روی قیمت پوشاک در بازار نگذاشت. از طرفی آن قدر رکود وجود دارد که هیچ اتفاقی از جمله حادثه دردناک پلاسکو و یا حتی واردات بر روی بازار پوشاک نمی تواند تأثیر چندانی بگذارد زیرا تقاضا بسیار کم شده است.
مروت جو خاطرنشان کرد: با کاهش سه مرحله ای تعرفه‌ها واردات راحت تر و بیشتر شده و قاچاق Contraband نیز به نسبت کاهش یافته است زیرا قاچاق  دیگر برای قاچاقچیان به صرفه نبوده و واردات به صورت رسمی بسیار به صرفه تر است. یکی از برندهایی که از یک سال گذشته وارد کشور شده است و قبلا وارد نمی شد برند تاتی فرانسوی است که قیمت‌هایش نیز به نسبت تولیدات ایرانی بسیار بالاتر است. 
مروت جو گفت: تولیدات داخلی در حال حاضر از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند اما متأسفانه گاهی به دلیل تقاضای بازار تولیدکننده مجبور است تولید خود را به اسم برند ترکیه‌ای در بازارعرضه کند و سودش هم به جیب مغازه دار و واسطه می رود نه تولیدکننده زیرا واسطه کالا را با قیمت پایین از تولیدکننده خریده و با قیمت بالا به دست مشتری می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟