علی بابا رقیب امازون شد

رکنا اقتصادی: سایت فروش اینترنتی Alibaba،‌ با ۱۱۷ میلیون دلار سهام در Paytm ،‌ آمازون را هدف قرار داد.
با سرمایه گذاری ۱۱۷ میلیون دلاری بخش تجارت الکترونیک Alibaba در سنگاپور بر واحد تجارت الکترونیک مستقر در کشور هندوستان به نام Paytm، سرمایه Paytm به ۲۰۰ میلیون دلار رسید. 
صندوق SAIF بیست و سه میلیون دلار در Paytm سرمایه دارد که با ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه گذاری Alibaba سهم ۳۱/۳۶Alibaba درصد و سهم ۶۶/۴SAIF درصد خواهد شد.
شرکت Alibaba همچنین بزرگترین سهامدار در شرکت اینترنتی موبایل هندوستان به نام ارتباطات همراه One97 است که سهم عمده ای در تجارت الکترونیک Paytm دارد.
این حرکت، پتانسیل Alibaba را برای رشد در بازار چین کاهش می دهد و همچنین به شرکت تجارت الکترونیک Paytm کمک می کند تا با شرکتهای قدرتمندی همچون Amazon و Flipkart و Snapdeal رقابت کنند.
به گفته مرکز استاندارد کسب و کار هند، تجارت الکترونیک ‌Paytm تصمیم دارد قبل از فستیوال امسال نزدیک به یک میلیارد محصول از سراسر جهان به پلت فرم خود اضافه کند.
این رقم شامل فروشندگانی در جنوب شرقی آسیا به ویژه سرمایه گذارانی مانند Lazada از اندونزی می شود.
مرکز استاندارد کسب و کار اضافه کرد این رقم تغریبا دو برابر تعداد محصولات در مقایسه با پلت فرم Amazon در هندوستان و نزدیک به ۲۰ برابر تعداد محصولات در Flipkart و Snapdeal است.
با نگاهی به بخش خرده فروشی هندوستان می توان دریافت که آینده صنعت تجارت الکترونیک در این کشور روشن خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟