هشدار به گرانفروشان بلیط هواپیما

رکنا اقتصادی:سازمان هواپیمایی کشور،رضا جعفرزاده با اشاره به اینکه در آستانه آغاز پروازهای نوروزی قرار گرفته ایم و حجم تقاضاها برای استفاده از بخش هوایی بالاست گفت: هماهنگی های لازم برای برخورد جدی با هرگونه تخلف در ارائه بلیت توسط دفاتر و یا گرانفروشی بیرون از چهارچوب و کلاس نرخی که شرکت های هواپیمایی برای پروازهای این ایام اعلام کرده اند با سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و پلیس Police فتا صورت گرفته است و بدون اغماض با هرگونه تخلفی که موجب نارضایتی مردم در این ایام شود برخورد خواهد شد.

وی با بیان این که دفاتر مجاز از نظر این سازمان برای فروش بلیت هواپیما دفاتری است که مجوز بند الف از سازمان دریافت کرده اند و دفاتری که این مجوز را ندارند و دارای بند(ب) هستند صرفا مجاز به ارائه تور خواهند بود گفت: متقاضیان برای جلوگیری از هرگونه مواجهه با ضرر و زیان ناشی از خرید بلیتی که هرگز صندلی پروازی برای آن در نظر گرفته نشده از خرید از مراکز غیرمجاز خودداری نمایند. . وی ادامه داد نباید نرخ بلیت هواپیمای هر شرکت هواپیمایی به بهانه واسطه با نرخ اعلامی بر روی سایت آن شرکت افزایش یابد و تخطی از چنین قاعده ای از نظرسازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب خواهد شد.

وی همچنین از صدور مجوز بیش از 1430 پرواز فوق العاده داخلی و خارجی برای شرکتهای هواپیمایی در ایام نوروز خبر داد و گفت دفتر نظارت بر فرودگاه ها،شرکت ها ومؤسسات هوانوردی علاوه بر پروازهای برنامه ای با درخواست های صدور مجوز پروازهای فوق العاده شرکت ها موافقت و تا کنون مجوز 392 پرواز فوق العاده و 9663 پرواز برنامه ای برای شرکت های هواپیمایی داخلی در مسیرهای داخلی و 546 پرواز فوق العاده و 1412 پرواز برنامه ای در مسیرهای خارجی و برای شرکت های هواپیمایی خارجی 498 پرواز فوق العاده و 1543 پرواز برنامه ای صادر کرده است.

وی در پایان گفت: لیست دفاتر مجاز روی پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس WWW.cao.ir در دسترس و ثبت تخلفات احتمالی از همین طریق میسر خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟