تاسیس ۱۰۰ فروشگاه LC waikiki در ایران / ترکیه بازار پوشاک ایران را قبضه کرده !

رکنا اقتصادی: برند LC waikiki یک برند پوشاک ترکیه‌ای است که از آن جهت که پشتوانه حقیقی این برند را حزب حاکم ترکیه و دولت آقای اردوغان برعهده دارد لذا می توان گفت که این برند برندی سیاسی و شبه دولتی با ظاهری کاملا خصوصی است.

ال سی وایکیکی بر مبنای سیاست اقتصادی که در تمامی دنیا مرسوم بوده و آن ایجاد یک برند برای راه یافتن به بازارجهانی است، راه اندازی شد. در حقیقت از آن جا که یک کشور نمی تواند از تمامی کمپانی‌های خود برای راه یافتن و توسعه دادن حمایت کند لذا از چند برند و کمپانی‌های قوی و خاص حمایت های ویژه ای می کند و ال سی وایکیکی یکی از این برندهای ترکیه ای است که البته یک فرق بزرگ با برخی دیگر از کمپانی ها و برندها داشته و آن این است که تأسیس این برند از بدو تولد به طور غیرمستقیم به دست دولت ترکیه بوده است.

با تمام حمایت های دولت ترکیه اما هنوز هم این برند آن چنان توانایی خود را بالا نبرده است که بتواند جا پای خود را در کشورهای اروپای غربی محکم کند هر چند که موفق شده در بازار 26 کشور دنیا برای خود جا باز کرده و شعبه داشته باشد اما اکثرا این کشورها، جز کشورهای در حال توسعه هستند نه کشورهای پیشرفته زیرا با تمام دبدبه و کبکه اش نتوانسته زیر ساخت رقابت با برندهای مطرح دنیا را کسب نماید.

ال سی وایکیکی مانند دیگر برندهای ترکیه‌ای نقشه های بزرگی برای بازار پوشاک ایران در سر دارد، زیرا به خوبی می‌داند که این بازار 80 میلیونی می‌تواند نداشتن بسیاری از بازارهای دنیا را برایشان جبران کند. سیاست در دست گرفتن بازار پوشاک ایران سال‌ها است که موجب طمع ترکیه‌ای ها شده است اما این طمع روز به روز با از دست دادن بسیاری از بازارها از جمله بازار روسیه و همچنین مناسبات سیاسی از جمله برجام بیشتر و بیشتر شده است به طوری که روزنامه «تودی زمان» ترکیه طی گزارشی با اعلام این که ترکیه بعد از برجام قصد دارد هزار فروشگاه پوشاک در ایران راه اندازی کند، نوشت: شرکت «دی اس دامات» ترکیه که در زمینه پوشاک فعالیت دارد، اعلام کرد که تنها ٣ روز بعد از لغو تحریم‌های ایران، یک فروشگاه جدید در تهران افتتاح کرده است.

ال سی وایکیکی نیز بدون شک از این تغییر و تحولات بی نصیب نماند و با انگیزه هر چه بیشتر به فعالیت‌های گذشته خود ادامه داد، هر چند که پیشینه این برند در ایران به اواخر سال 91 بازمی گردد زمانی که مسافران ایرانی در سفرهای خود به ترکیه هرگز دیدار از شعبه های این فروشگاه را از دست نمی دادند و همین اشتیاق و همچنین بی تفاوتی بسیاری از مسئولان به حمایت از تولید داخلی بود که موجب شد تا رشد قارچ گونه این برند روز به روز بیشتر شود. به طوری که در حال حاضر و ظرف این 4 سال، ال سی وایکیکی توانسته 100 شعبه در سراسر ایران و 50 شعبه در تهران را در اختیار داشته باشد و لذا سهم فروشی بسیار بالا و معادل 1000 میلیارد تومان در سال از بازار پوشاک ایران را به محصولات خود اختصاص دهد، و این یعنی این که تنها یک برند ترکیه‌ای به نام ال سی وایکیکی توانسته ظرف مدت سه سال 2 درصد از کل سهم بازار پوشاک ایران را در دست بگیرد و این بدان معنا است که با روال پیش گرفته از سوی مسئولان باید رفته رفته بازار پوشاک ایران را به برندهای ترکیه‌ای واگذار کرد و تنها مشغول به تبلیغات و ساختن برج‌های بزرگ برای ارائه محصولات آنان بود مانند ساختمان بزرگی که ظرف یک سال گذشته در قلب تهران و در نزدیکی به کارگاه های تولید داخل در خیابان جمهوری تهران، ساخته شده و در اختیار ال سی وایکیکی و تاتی و برندهای دیگر قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟