مقایسه متوسط قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران

رکنا اقتصادی: پیش‌ازاین نیز برخی مقامات ازجمله وزیر راه و شهرسازی تأکید کرده بودند که وضعیت در مناطق محروم تهران، از بسیاری از شهرهای محروم نیز بدتر است و باید اقداماتی در راستای بهبود موقعیت تهران و همسان‌سازی آن اندیشیده شود.
تفاوت قابل‌توجه وضعیت زندگی در مناطق شهری، خصوصاً تهران می‌تواند بحران‌هایی اجتماعی را نیز پدید آورد و زمینه‌های رشد بزهکاری را فراهم نماید. در حقیقت در برخی موارد به کسانی که در این مناطق محروم زندگی می‌کنند، این‌گونه تلقین می‌شود که حقشان توسط دیگرانی که در مناطق برخوردار سکونت دارند خورده شده است و همین امر می‌تواند امنیت عمومی شهر را با خطر مواجه کرده و کیف‌قاپی و دزدی theft و ... را افزایش دهد.
ناظران معتقدند به‌هیچ‌روی نمی‌توان تناسبی میان خیابان شوش و محله دروازه غار با خیابان ولنجک و منطقه فرمانیه برقرار کرد چراکه به نظر می‌رسد این دو منطقه در دو شهر بسیار دور از هم قرار دارند.به‌این‌ترتیب متوسط قیمت در گران‌ترین منطقه تهران بیش از دو برابر متوسط شهر است و متوسط قیمت در ارزان‌ترین منطقه کمتر از یک‌دوم متوسط شهر در ایران است.
برآوردها نشان می‌دهد منطقه یک گران‌ترین منطقه تهران است. منطقه سه در این حوزه رتبه دوم و منطقه دو رتبه سوم را از آن خودکرده است. نمودار زیر وضعیت قیمت مناطق مختلف شهرداری را در تهران نشان می‌دهد. این نمودار مقایسه یا با وضعیت قیمت رد بهمن‌ماه سال 1394 را نیز در بردارد.

697054_895

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟