تبدیل نفت خام به فرآورده ارزش هر بشکه نفت را از ۵۵ دلار به ۲۰۰ دلار می رساند

رکنا اقتصادی: جلال میرزایی با اشاره به صحبت های زنگنه مبنی براینکه ایران در آفریقای جنوبی پالایشگاه می سازد، گفت: ایران پیش از پیروزی انقلاب با آفریقای جنوبی روابط نفتی داشته است و پس از انقلاب به ویژه پس از فروپاشی رژیم آپارتاید روابط با این کشور توسعه یافته است.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران بخشی از نفت را برای فروش در آفریقای جنوبی ذخیره می کرده است، افزود:سرمایه گذاری ایران در بخش پالایش در آفریقای جنوبی در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری برای تبدیل نفت خام به فرآورده و ایجاد ارزش افزوده و درآمد بیشتر است.

نگاه صرف به داخل همانند بسیاری از صنایع رشدی را به همراه ندارد

میرزایی با اشاره به اینکه نگاه صرف به داخل همانگونه که در بسیاری از صنایع وجود دارد،رشدی را به همراه نخواهد داشت،ادامه داد:اگر بتوان در کشورهای آسیای شرقی، آفریقای جنوبی و برخی کشورهای دیگر که زمینه و سابقه همکاری داشته و پروژه های مشترکی با آنها داشته ایم،می توان به رشد کشور دراین بخش کمک کرد.

وی با بیان اینکه نفت درحال حاضر بشکه ای 55 دلار صادر می شود، یادآور شد:اگر به جای صادرات نفت خام به صورت مشترک با آفریقای جنوبی کار کرده،پالایشگاه زده یا سهام برخی از پالایشگاه خریداری شود و نفت خام به پالایشگاه تحویل داده شود،تا به فرآورده تبدیل شده چند برابر به فروش می رسد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:تبدیل نفت خام به فرآورده ارزش هر بشکه نفت را از 55 دلار به بیش از 200 دلار می رساند، که حرکت پالایشگاه سازی برای کشور می تواند بسیار ارزشمند باشد./برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟