تور استانبول 2میلیون ، تور کیش 2/5 میلیون !

رکنا اقتصادی: مثلاً شهروندان و گردشگران کشورمان زمانی که قرار هست با یک تور به کشور ترکیه با حدود ۲ میلیون تومان سفر کنند و در همین زمان نرخ تور در کیش بیش از ۲٫۵ میلیون تومان هست ترجیح می‌دهند به استانبول سفر کنند. بنا به گفته برخی از فعالان بخش گردشگری کاهش قیمت تورهای خارجی باعث شده است گردشگران رغبتی برای سفرهای داخلی نداشته باشند.
مناطق آزاد تجاری و صنعتی دیگر کشور نیز تمایلی برای الگوگیری از جهانیان و برنامه‌ریزی هدف‌مند برای جذب مسافران از خود نشان نمی‌دهند مثلاً منطقه آزاد چابهار با وجود دارابودن صدها نوع جاذبه گردشگری در این منطقه که هنوز برای بسیاری از هم‌وطنان فقط در استان سیستان و بلوچستان ناشناخته مانده است اقدام در خور توجهی انجام نمی‌دهند.
و جزیره زیبای قشم نیز با رقمی معادل کیش جزو مناطق گران‌قیمت در سبد سفرهای داخلی قرار می‌گیرد و شاید بتوان گفت دو متغیر عمده در گردشگری مناطق آزاد بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد نخست کیفیت خدمات و تکمیل نبودن زیرساخت‌ها در این مناطق و سپس گران بودن نرخ خدمات در این مناطق است که گردشگران را به انتخاب سایر کشورها سوق می‌دهد.
در تمام کشورهای جهان تلاش بر این است که با ارزان کردن نرخ بلیط هواپیما و هتل گردشگران را به سمت مراکز گردشگری خود سوق دهند و منافع خود را از طریق سایر بخش‌ها از جمله حمل‌ونقل، تجارت چمدانی، فضاهای تفریحی و مراکز هنری، صنعت غذا و نوشابه و سایر خدمات جبران نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟