۲۵ هزار میلیارد تومان بابت اقساط سهام عدالت به خزانه واریز شده است

رکنا اقتصادی: علی طیب‌نیا در آیین رونمایی از طرح عدالت که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه در جلسه امروز سنددار کردن و به رسمیت شناختن حقوق مالکانه 50 میلیون ایرانی انجام می‌گیرد گفت: سهام عدالت، مشارکت مردم در خصوصی‌سازی را بنا به نکات درج شده در اصل 44 قانون Law اساسی محقق می‌نماید.

به گفته وزیر اقتصاد برنامه مردمی کردن اقتصاد کشور یکی از 12 برنامه اقتصاد مقاومتی است که با مسئولیت وزارت اقتصاد در حال پیگیری است و هدف آن گسترش مالکیت عمومی می‌باشد.

وی تاکید کرد: بهبود محیط کسب و کار، خصوصی‌سازی و گسترش مالکیت عمومی عناصر اصلی برنامه ملی است که در سیاست‌های اصل 44 مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در شروع به کار دولت نابسامانی‌های مختلفی در طرح توزیع سهام عدالت وجود داشت و این واگذاری با مشکلات زیادی روبرو شد، گفت: با دستور رئیس جمهور آسیب‌شناسی و احصاء روش مناسب در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفت و در نهایت نقشه راه مناسبی برای ساماندهی این طرح پیاده شد.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در خصوص ساماندهی طرح سهام عدالت ثبت‌نام از کارگران فصلی بوده و در مجموع 7 میلیون نفر به مجموعه بزرگ سهام عدالت از این طریق افزوده شدند گفت: اکنون تعداد کل مشمولان در 18 مرحله شناسایی و ثبت نام سهام عدالت به بیش از 49 میلیون نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بابت اختصاص سهام شرکت‌ها به مشمولان هیچ وجهی از مردم دریافت نشده و در عوض سود شرکت‌ها به میزان 25 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است گفت: در سال 96 سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر به خزانه واریز نمی‌شود و بعد از محاسبات به حساب سهامداران و مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد مشمولان کمیته امداد و بهزیستی از تخفیف 50 درصدی در دریافت ما به التفاوت سهام عدالت بهره‌مند شده‌اند.

طیب‌نیا افزود: اکنون سامانه سهام عدالت با اطلاعات به روز شده آماده ارائه خدمت به خانواده بزرگ 50 میلیون نفری سهام عدالت است.

وی با بیان اینکه امروز 50 میلیون نفر پس از 10 سال طعم شیرین سهامداری را خواهند چشید و از سال 96 سود این سهم را دریافت می‌کنند گفت: همچنین ارزش اولیه سهام واگذار شده طی این 10 سال 2 برابر شده است و مشمولان سهام عدالت از این موضوع نیز بهره‌مند خواهند شد.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: هدف اصلی طرح سهام عدالت توزیع عدالت از طریق گسترش مالکیت عمومی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟