حداقل دریافتی کارگران یک میلیون و ٣١٧ هزار تومان است

رکنا اقتصادی: در حالی برخی از رسانه ها رقم مصوب حداقل دستمزد کارگران را 930 هزار تومان گزارش کرده اند، اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: حداقل دریافتی کارگران یک میلیون و ٣١٧ هزار تومان است.

علی ربیعی در پایان نشست شورای عالی کار که از عصر دیروز تشکیل شده بود، گفت شورای عالی کار یکی از جنبه‌های مشارکت و تصمیم‌گیری به ویژه برای تعیین مزد است.

وی با بیان این که سه ماه است که نشست‌های شورای عالی کار برای مزد تشکیل شده است، عنوان کرد: سال گذشته تصمیم گرفتیم به شکل پلکانی مستمری بازنشستگان را افزایش دهیم.

وی، افزایش حداقل دستمزد سال ٩٣ را ٢٥ درصد و با ملحقات ٣١ درصد، سال ٩٤ را ١٧ درصد و با ملحقات ٢٠.٥ درصد و سال ٩٥ را ١٤ درصد و با ملحقات. ١٥.٣ درصد اعلام کرد.

ربیعی گفت: براساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد یک کارگر ساده با ١٤.٥ درصد افزایش، به رقم 930 هزار تومان در ماه رسید. همچنین دستمزد روزانه ٣٠٩٩٧٧ ریال تعیین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به کارگران ساده‌ دارای بیش از یک سال سابقه‌ کاری که کارگاه آنها فاقد طرح طبقه‌بندی مشاغل محسوب می‌شود، به ازای هر روز 1700 تومان پایه سنواتی تعلق می‌گیرد، ادامه داد: براین اساس ماهانه به چنین کارگرانی مبلغ 51 هزار تومان دیگر تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: براین اساس مزایای پایه سنواتی کارگران معادل 70 درصد افزایش یافته است.

ربیعی همچنین درم ورد افزایش مزدی کارگران مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل (سایر سطوح مزدی) گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار از ابتدای سال ٩٦ درآمد ماهانه این کارگران به میزان ١٢ درصد آخرین مزد سال ١٣٩٥ به اضافه روزانه ٦٧٦٨ ریال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مزایای بن کارگری و حق مسکن نیز همان مبالغ 110 هزار تومان و 40 هزار تومان سابق تعیین شد که نسبت به سال جاری تغییر نکرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟