تاخت و تاز دلالان در بازارهای میوه و تره باتر

رکنا اقتصادی: به نقل از صدا و سیما، حسین مهاجران افزود: امسال به دلیل اینکه مقداری از پرتقال شرق مازندران را سرما زده بود، ما در ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید خوب عمل نکردیم.
وی ادامه داد: تعطیلی میادین میوه و تره بار و تردد نکردن کامیون‌ها فضا را برای دلالان میوه باز کرد و باعث افزایش قیمت پرتقال شد.
مهاجران تصریح کرد: پرتقال مصری هر کیلو ۱۰ هزار تومان و پرتقال سرمازده ترکیه هر کیلو ۶ هزار تومان در ظرف‌های ایرانی وجود دارد.
وی تاکید کرد: سردخانه‌های غرب کشور مملو از سیب است و باید این محصولات را به بازار Store عرضه کنند تا قسمت سیب کاهش یابد.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار تصریح کرد: قیمت جهانی تمام شده موز ۳۲۰۰ تومان است و یک ماه قبل از عید ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.
وی تاکید کرد: ۴ عامل توزیع میوه ذخیره شب عید در میادین به خوبی عمل نکردند و همین امر باعث بروز تخلف در سطح کشور شد ضمن اینکه اگر واحدی اقدام به گران فروشی کند و تخلف آن محرز شود پروانه آنها باطل می‌شود.
مهاجران ادامه داد: بازرسان اتحادیه صنف شکایت‌ها را در سطح شهر پیگیری می‌کنند و در صورت تخلف به تعزیرات معرفی می‌کنند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به تعداد اندک بازرسان اصناف گفت: برای نظارت علاوه بر بازرسین اتاق اصناف، تعزیرات هم نقش دارند و بازرسین ما در سطح شهر محدود به ۶ تا ۷ نفر هستند.
وی با اشاره به اینکه از ۵ فروردین میوه در میادین میوه و تربار عرضه می‌شود، گفت: با توزیع میوه در میادین میوه و تره بار بازار آرام می‌شود و با ورود میوه‌های نوبرانه و ملون حجم خرید میوه زمستانه کم می‌شود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟