شرایط پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان تامین اجتماعی

بیمه شدگان تامین اجتماعی بر اساس گواهی پزشک معالج که به تائید مراجع پزشکی سازمان رسیده باشد می توانند مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری شوند.

در صورتی این غرامت مشمول افراد می شود که فرد بیمه شده در ایام بیماری بازخرید، مستعفی، اخراج و ... نشده و مزد برای وی مطرح باشد.

همچنین فرد بیمه شده از کار افتاده کلی نباشد.

در این بخش تایید شده که فرد بیمه شده نباید در این ایام از کارفرمای خود حقوق دریافت کند.

چه مدارکی برای در خواست غرامت دستمزد ایام بیماری لازم است؟

١- اصل گواهی استراحت پزشکی

٢- تائیدیه مراجع پزشکی سازمان

٣- پاسخ معرفی به کار یا استعلام وضعیت

گواهی استراحت پزشکی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

نوع بیماری و مدت بیماری (سرپایی یا بستری) مشخص، ضمنا بیماری مرتبط با تخصص پزشک معالج و گواهی مربوطه ممهور به مهر و امضاء پزشک معالج باشد

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟