تولید 75 درصد داروی کشور در داخل

رکنا اقتصادی: دکتر «محمدحسین قربانی»، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نامگذاری سال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سه سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را با رویکردهای متفاوتی مورد توجه قرار دادند، چون بدون شک معیشت و اشتغال بزرگترین دغدغه جامعه است و باید همه مدیران در سطوح مختلف نگاه ویژه ای به اشتغال و تولید داخل داشته باشند.

وی افزود: واقعیت آن است که حوزه سلامت در تحقق اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر دستگاه ها و نهادها پیشتاز و پیشگام بوده و گام های موثری نیز در این زمینه برداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: توجه به تولید داخل در حوزه داروها، افزایش کیفیت این محصولات و جلوگیری از واردات بی‌رویه دارو و تجهیزات پزشکی از جمله اقداماتی بود که باعث شد امروزه 75 درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

وی یادآور شد: اقدامات وزارت بهداشت سبب شد از خروج ارز در زمینه واردات دارو تا حد قابل توجهی جلوگیری شود و با حمایت از تولید داخل اغلب مواد مورد نیاز در کشور تولید شود.

قربانی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر تلاش برای کاهش پرداخت از جیب مردم و تربیت نیروی کارآمد و متخصص نیز گام دیگری در جهت تحقق اقتصادی مقاومتی در حوزه سلامت بشمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ناگفته نماند که مجلس نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت همراهی مثبتی با وزارت بهداشت داشت و با تصویب منابع پایدار برای طرح تحول سلامت و اخذ مالیات بر دخانیات و کالای آسیب‌رسان کمک کرد تا اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد در سال جدید نیز وزارت بهداشت بیش از پیش در عرصه اقتتصاد مقاومتی قدم برداشته و شاهد پیشرفت کشور در حوزه تولید و اشتغال باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟