جزییات اجرای طرح «بیمه فرسودگی» برای خودروهای فرسوده

رکنا اقتصادی:معصومه ابتکار با اشاره به تصویب دو ماده مهم 8 و 9 در صحن علنی مجلس اظهار داشت: یکی از این مواد بحث خودروهای فرسوده بود که بر اساس ماده هشت خودروهایی که به سن فرسودگی برسند باید از رده خارج شوند. 
وی با بیان اینکه در ابتدا سهمی در قالب بیمه فرسودگی برای دارنده خودرو در نظر گرفته می شود گفت: وقتی که خودرو به سن فرسودگی رسید به دلیل اینکه از لحاظ ایمنی و آلایندگی مشکل خواهد داشت از رده خارج می شود. 
رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه از رده خارج کردن خودرو علاوه بر اینکه منافع زیست محیطی زیادی دارد منافع اقتصادی نیز دارد گفت: این امر سبب ایجاد اشتغال می شود و موضوع بازیافت خودرو مسئله فرایند مهمی است. 
ابتکار همچنین با اشاره به تصویب ماده حمل و نقل عمومی در شهرها در صحن علنی مجلس نیز بیان داشت: این ماده در رابطه با اقدامات شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از اتوبوس، مترو و ... است. 
وی با اشاره به لایحه هوای پاک نیز بیان داشت: موادی از آن باقی مانده که امیدواریم ظرف هفته آینده این لایحه به تصویب کامل برسد و ما قانون Law جامع و بسیار روز آمدی برای هوای پاک داشته باشیم.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟