حل‌مشکل کاسپین تا 2ماه آینده حل می شود

رکنا اقتصادی:ولی اله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی کنند، اظهار کرد: واقعیت این است که این احساس بستگی به نوع مراجعه و کالای خریداری شده دارد. طبیعتا تورم، معدلی از سبد کالایی خاص است که مطرح می شود.
وی در مورد فعالیت برخی موسسات غیرمجاز و بدهی برخی موسسات به مردم گفت: موسسه کاسپین یک موسسه تازه تاسیس است که هیچ کدام از سپرده گذاران سپرده خود را به کاسپین نداده اند، قرار است هشت تعاونی در کاسپین ادغام شوند به این نحو که دارایی آن منتقل شود و متناسب با دارایی های منتقل شده، سپرده ها نیز به کاسپین منتقل شود.سیف یادآور شد: بدون اینکه هیچ گونه انتقالی انجام شود، براساس تصمیم غلطی که در یکی از استان ها گرفته شد یک مقام قضایی دستوری صادر کرد که تابلوها به کاسپین تبدیل شود.
رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: با سرعت عملی که به کار گرفتیم در روزهای پایانی سال 95 مشکل هفت تعاونی از هشت تعاونی حل شد و در حال حاضر موسسه جدید التاسیس کاسپین پاسخگوی سپرده گذاران است. مشکل یک تعاونی باقی مانده نیز ظرف دو ماه آینده قابل حل است و مقام قضایی همکاری مثبتی در این زمینه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟