آخرین وضعیت بازار میوه و تره‌بار +قیمت‌ها

رکنا اقتصادی: در خصوص تغییر قیمت انواع میوه با اتمام نوروز گفت: با توجه به پایان یافتن تعطیلات نوروزی تغییرات چندانی در قیمت میوه رخ نداده است و با وجود کاهش تقاضا در بازار Store با کاهش قیمت روبرو نشدیم.

وی در ادامه افزود: قیمت هر کیلو پرتقال وارداتی قاچاق Contraband در میادین میوه‌ و ‌تره‌بار به کیلویی 8 هزار تومان رسیده است که این قیمت در واحدهای صنفی در رنج 12 هزار تومان به فروش می‌رسد، هر کیلو پرتقال تامسون جنوب نیز 8 هزار تومان، پرتقال والنسیا 5 هزار تا 6 هزار و 500 تومان و پرتقال شمال آبدار بین 4 هزار تا 5 هزار تومان و کم آب بین کیلویی هزار تا 2 هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به وجود تقاضا برای خرید پرتقال تا اواسط سال جاری تصریح کرد: تقاضا برای خرید پرتقال تا نیمه سال همچنان ادامه دارد و با این وجود تولید داخل با توجه به آسیب دیدن در فصل سرما تا اردیبهشت ماه کفایت تقاضا را می‌کند و سپس از طریق میوه قاچاق نیاز بازار تامین می شود.

مهاجران در خصوص پرتقال‌های قاچاق موجود در میادین میوه و تره‌بار تاکید کرد: پرتقال‌های قاچاق به صورت پنهانی و در کنار سایر میوه‌ها وارد کشور می‌شود و در این میان پرتقال مصری دارای کیفیت بسیار مطلوبی است و در مقابل پرتقال‌های ترکیه‌ای همانند تولید داخل یخ زده و آسیب دیده هستند.

وی در توضیح قیمت سایر میوه‌ها در میادین میوه‌ و تره‌بار اظهار کرد: قیمت هر کیلو سیب سفید 5 هزار تا 7 هزار تومان و هر کیلو سیب قرمز به 6 هزار تا 7 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به افزایش قیمت موز در ایام نوروز گفت: قیمت هر کیلو موز در ایام نوروز با افزایش بسیار روبرو شده و به قیمت هر کیلو 5 هزار و 200 تومان تا کیلویی 6 هزار و 700 تا 8 هزار تومان در میادین میوه‌ و تره‌بار رسیده که بعضا شاهد فروش این میوه تا کیلویی 12 هزار تومان در واحدهای صنفی درسطح شهر بودیم و در حال حاضر نیز قیمت هر کیلو موز به 4 هزار و 800 تومان در میادین میوه و تره‌بار رسیده است.

مهاجران درتوضیح قیمت سایر میوه‌های گفت: قیمت هر کیلو خیار گلخانه‌ای بدون تغییر بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان و هر کیلو خیار بوته‌ای بین یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است؛ به علاوه قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از 3 هزار و 500 تومان در ایام نوروز کاهش و به 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان و هر کیلو کیوی درشت بین 5 هزار تا 6 هزار تومان و کیوی ریز بین 3 هزار تا 4 هزارو 500 تومان است.

وی در این باره ادامه داد: هر کیلو سیب‌زمینی بعد از افزایش قیمت تا 2 هزار و 500 تومان در ایام عید به کیلویی یک هزار و 500 تا یک هزار و 800 تومان و هر کیلو پیاز بدون تغییر بین 600 تا یک هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در خصوص قیمت انواع نوبرانه در بازار گفت: قیمت چاقاله نوبرانه بوشهر در 20 روز گذشته به کیلویی 200 هزار تومان رسیده که این قیمت با توجه به بار رسیدن چاقاله در ساوه، قم، گرمسار و عراقی کاهش یافته و چاقاله داخلی کیلویی 50 هزار تومان و عراقی به کیلویی 25 هزار تومان رسیده است.

مهاجران در خصوص زمان ورود نوبرانه گوجه سبز به میادین گفت: گوجه سبز از گرمسار، ساوه، قم و کاشان تا دو هفته دیگر وارد میادین می‌شود.

وی در انتها در خصوص قیمت هر کیلو توت فرنگی گفت: قیمت هر کیلو توت فرنگی گلخانه‌ای کرجی در میادین میوه و تره‌بار بین 12 تا 15 هزار تومان و توت فرنگی جیرفتی بین 4 هزار تا 6 هزار تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟