نامه‌به رییس‌مجلس در باره خروج 7 پالایشگاه از سبد سهام عدالت

رکنا اقتصادی: محمدرضا پورابراهیمی از ارسال نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، درباره خروج ۷ شرکت پالایشگاهی از پرتفوی سهام عدالت خبر داد و گفت: در این نامه از رییس مجلس درخواست شده که لغو مصوبه دولت توسط هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین لغو شود، چرا که با ادامه چنین اتفاقاتی توسط دولت درباره سهام عدالت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی افزود: جایگزینی شرکت های غیربورسی با بورسی که قیمت آن مشخص نشده و ارزشگذاری روی آن صورت نگرفته خلاف آیین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت است.

پورابراهیمی با بیان اینکه خروج ٧ شرکت از پرتفوی سهام عدالت رویه نادرست و غلطی در کشور ایجاد می کند، افزود: دولت با این رویه نشان می دهد که می تواند هر اقدامی با پرتفوی سهام عدالت انجام دهد و هر شرکت توانمندی را خارج و هر شرکت غیرتوانمندی را به این پرتفو اضافه کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مجلس با هرگونه اقدامی که خلاف منافع مردم در "سهام عدالت" باشد، برخورد می کند؛ لذا مقرر شده رییس مجلس این مصوبه را به هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارسال کرده و این مصوبه در آنجا بررسی شود که به احتمال زیاد این مصوبه در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مغایر قوانین شناخته شده و لغو می شود.

در نامه محمدرضا پورابراهیمی؛ رییس کمیسیون اقتصادی به دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آمده است:

پیرو مذاکره حضوری با جنابعالی در خصوص اقدام دولت جهت خروج ۲۰ درصدی سهام ۷ شرکت پالایشگاهی و جایگزینی شرکت های کم بازده و زیان ده در سبد سهام عدالت کشور، به نظر می رسد این اقدام مغایر با قوانین و مقررات حوزه سهام عدالت بوده و سلب مالکیت مردم در مجموعه سهام عدالت با مصوبه هیات وزیران امکانپذیر نمی باشد.

همچنین گزارش مورخ ۹۵,۱۲.۲۴ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع نیز بیانگر مغایرت های قانونی و پیامدهای منفی این مصوبه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟