عملکرد نادرست مراکز آموزش عالی به بیکاری جوانان دامن زد

رکنا اقتصادی:میرحمایت میرزاده ، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات پایین بودن سطح اشتغال جوانان در جامعه، عملکرد نادرست مراکز آموزش عالی کشور است.
وی در ادامه افزود: این مراکز بدون توجه به نیاز کشور و آمایش سرزمین، به صرف اینکه استاد دارند و یا می‌خواهند از این راه درآمدزایی کنند ، رشته های دانشگاهی را گسترش داده اند.
نمایند مردم اردبیل در خانه ملت تأکید کرد: یکی از موانع موجود، تعریف اشتباهی است که در جامعه از اشتغال وجود دارد و بسیاری از مردم به دلیل اینکه در جای دولتی استخدام نشده و بیمه دریافت نمی کنند و یا حقوق و بیمه دریافتی را در شأن خود نمی دانند ، بیکار شده و دست به کارآفرینی نمی‌زنند.
این نماینده کمیسیون شوراها با اشاره به اشکالات متعدد قانون Law کار ، بیان کرد: قوانین کار ما یکطرفه است و سرمایه گذار و تولید کننده را در منگنه قرار می دهد، در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا، قانون کار به طور مساوی از کارگر و کارفرما حمایت می‌کند.
وی در پایان تأکید کرد: در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینۀ خوبی فراهم شده است که اگر دولت لایحه جدیدی در مورد قانون کار ارائه دهد به تصویب برسانند در غیر این‌صورت نماینده‌ها خود در جهت ارائه طرح جدیدی برای اصلاح قانون کار اقدام خواهند کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟