تامین اجتماعی ماهانه یک هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی پرداخت می کند

رکنا اقتصادی: محمدعلی همتی افزود: از این میزان پرداختی در ماه، حدود ۵۰ درصد (۵۰۰ میلیارد تومان) به مراکز دانشگاهی اختصاص دارد که پرداخت می شود.
همتی اضافه کرد: مابقی پرداختی های ما مربوط به بخش های خصوصی و مراکز درمانی است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع، نسبت به سازمان بیمه سلامت ایران، پرداخت های تامین اجتماعی به روزتر بود اما با توجه به هزینه هایی که در طرح تحول سلامت ایجاد شد، پرداختی ها خیلی هم مدنظر ما نبود و از آنچه که فکر می کردیم عقب تر بوده است و انتظار داشتیم که خیلی جلوتر باشد.
وی به آخرین پرداختی های مراکز دانشگاهی،‌بیمارستانی و درمانی سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: پرداختی به داروخانه ها و پزشکان تا اول آذرماه، بیمارستان های دانشگاهی تا مردادماه و پزشکان خانواده تا بهمن ماه سال گذشته پرداخت شده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به هزینه های بسیار زیاد طرح تحول سلامت، سال گذشته تلاش های زیادی انجام شد تا ما بتوانیم در واقع پرداختی های بیشتری به مراکز درمانی داشته باشیم.
این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد که امسال با توجه به مصوبه ای که در برنامه ششم توسعه و در بودجه سال ۹۶ نیز آمده و دولت مقرر کرده است، مقداری از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، شرایط بهتری از نظر پرداختی ها در کشور داشته باشیم.
خدمات سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر به بیش از ۱۳ میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان و حدود سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده آنان که در مجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند، ارائه می شود؛ همچنین کارفرمایان و مدیران بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی کشور نیز با این سازمان در ارتباط هستند.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و اکنون ۴۲ میلیون افراد بیمه شده این سازمان در ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان دریافت می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟