اخطار به ۴۸۸۳ تغییر کاربری غیرمجاز در تعطیلات فروردین ماه

رکنا اقتصادی: فرید صیدی‌نژاد، معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی گفت: سامانه ۱۳۱ در همه استانها فعال و پاسخگوی تماس های مردم بود و گشت‌های حفاظت اراضی از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۵ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ یعنی بیش از دو هفته، در تمامی ایام حتی در روزهای تعطیل ۳۰ اسفند و اول فروردین مشغول فعالیت شبانه روزی بودند. حتی برخی از استانها از روز ۲۵ اسفند اجرای طرح حفاظت نوروزی را آغاز کردند و ۱۸ روز و ستادها نیز در سطح استان و مرکز فعال بودند.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی اعلام کرد: در مجموع حدود ۶۰۰ اکیپ گشت در این ایام مشغول فعالیت بودند که از این تعداد ۴۵۳ گروه گشت ویژه شامل ۷۸۷ نفر مامور به صورت فعال و روزانه از ابتدای طرح تا روز پایانی تعطیلات نوروزی عملیات حفاظتی داشتند.
وی تصریح کرد: تمامی خودروهای گشت مجهز به سیستم GPS و سایر امکانات و تجهیزات لازم برای رصد اراضی بوده و چه در ایام طرح حفاظت نوروزی و چه در طول سال موقعیت گشتها و اقدامات آنها مرتبا هم در مرکز استان و هم از سوی مرکز کنترل سامانه ۱۳۱ در سازمان کنترل و رصد می شود.
به گفته صیدی‌نژاد، مجموع پیمایش خوروها در ایام اجرای طرح حفاظت نوروزی بالغ بر ۵۸۴ هزار کیلومتر بوده که این رقم توسط سیستم gps خودروها ثبت گردیده است.
معاون سازمان امور اراضی کشور گفت: ۴۸۸۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در فررودین ماه شناسایی و برای متخلفان اخطار صادر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟