رشد مصرف آب تهران در سال ۹۵ برای اولین بار پس از هدفمندی یارانه‌ها

رکنا اقتصادی:علیرضا نوذری پور در پاسخ به این سوال که بارش‌های اخیر باعث شده ذهنیت ایجاد شود که وضعیت منابع بهبود یافته و به همین دلیل مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان در حال فراموش شدن باشد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال وضعیت نرمالی داشته باشیم اما مصرف آب به وضعیت مخازن سدها و درجه حرارت بستگی دارد،بنابراین اینکه با گذشت یک ماه از سال بگوییم وضعیت مصرف آب تهرانی‌ها تغییر کرده است و افزایش یافته تا حدودی زود است.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از بارش‌های اخیر وضعیت بارش‌ها نشان می‌داد که میزان بارندگی به 236 میلی‌متری رسیده است، اظهارداشت: سال گذشته بعد از چند سال و از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها مصرف آب تهرانی ها یک درصد رشد داشت بنابراین نمی‌توان از هم‌اکنون پیش‌بینی در خصوص وضعیت رشد و یا کاهش مصرف آن در تهران داشت.
نوذری‌پور خاطرنشان کرد: پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا حدودی مصرف آب کنترل شد اما در سال گذشته نسبت به سال 94 مصرف آب تهرانی‌ها یک درصد رشد نشان داد که این آمار نشان داد که باید در خصوص اصلاح قیمت آب و واقعی شدن آن اقدام مناسبی صورت گیرد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: به هر حال وقتی یک کالای با ارزشی مثل آب تا حدود زیادی از قیمت واقعی خود عقب است ناگزیر باید منتظر رشد مصرف آب باشیم.
نوذری‌پور در پاسخ به این سوال که قرار بود یک شرکت فرانسوی (سوئز) بر روی پرت آب در منطقه یک تهران اقداماتی انجام دهد آیا این موضوع به مرحله قرارداد رسید، گفت: هنوز در این خصوص شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت فرانسوی سوئز قراردادی امضاء نکرده‌اند و همچنان در مرحله تفاهم‌نامه باقیمانده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟