تولید برق از زباله می‌تواند مشکلات کلان‌شهرها را حل کند

رکنا اقتصادی:حمید چیت‌چیان صبح امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در جرقویه اظهار کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله خورشید، باد، زباله ، اّب‌های زیرزمینی و... به نوعی در همه کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تولید برق از زباله می‌تواند مشکلات کلان‌شهرها را هم حل کند، بیان داشت: در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به انرژی‌های تجدید پذیری شده و نیروگاه دیگری در جاجرم با ظرفیت 30 مگاوات در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
وزیر نیرو در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 490 تولید کننده برق از انرژی‌های تجدیدپذیر داریم که همه این‌ها آینده کشور را تضمین می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نوع شهرهای بزرگ کشور با مشکل آلودگی مواجه‌اند، تصریح کرد: آلودگی‌ها به مردم فشار می‌آورد و محیط شهری غیرفابل تحمل می‌شوند، یکی از برکت‌های این نیروگاه‌های بدون آلودگی است، حتی گازهای گلخانه‌ای هم تولید نمی‌کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه در صورت بروز حادثه Incident در بخش نفت و گاز انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه دارند و این تاب‌آوری و امنیت انرژی را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال مسأله دیگری است که با این نیروگاه به وجود می‌آید.
وی با اشاره به اینکه تولید متمرکز برق نیاز به خطوط انتقال دارد، اضافه کرد: این نوع نیروگاه‌ها این امکان را دارند که هر خانه‌ای بتواند برای خود برق تولید کند.
چیت چیان با تأکید بر اینکه امنیتی انرژی که در منطقه جرقویه است بیش از اصفهان است، خاطرنشان کرد: منعطف بودن و در اندازه‌های مختلف احداث شدن از دیگر ویژگی‌های این نیروگاه‌هاست.
وی ضمن اعلام حمایت دولت از ایجاد نیروگاه‌ها بیان داشت: سازمان سابتا قرارداد تضمینی 20 ساله با تولیدکنندگان این انرژی امضا می‌کند، کسانی که از تجهیزات داخلی بسازند تا 30 درصد می‌توانند قیمت بیشتری برای برق تولیدی خود دریافت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟