صدور مجوز ساخت دو نیروگاه‌ خورشیدی در مهریز

رکنا اقتصادی:«محمدحسن صباغزادگان» در دیدار با امام جمعه جدید شهرستان مهریز به تشریح وضعیت صنعت برق استان یزد و شهرستان مهریز پرداخت و درصد بالای مصرف تعرفه صنعتی نسبت به سایر تعرفه‌ها در شهرستان مهریز و کل استان را نشان از استفاده مناسب از این انرژی در جهت رونق تولید ارزیابی کرد .
وی ظرفیت افزایش داده شده پست 63 به 20 کیلوولت مهریز در سال 95 و به مدار آمدن پست 400 به 63 کیلولت مهرگان تا یک سال آینده را زمینه‌ی مناسبی برای توسعه صنعت در شهرستان مهریز ارزیابی کرد .
وی مجوز صادر شده در این شهرستان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی را 2 مورد اعلام و ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده یکی از این نیروگاه‌های خورشیدی به قدرت 10 مگاوات، مورد بهره‌برداری قرار گیرد .
صباغزادگان از امام جمعه مهریز درخواست کرد که با توجه به جایگاه اثربخش تریبون نمار جمعه که با استفاده از آیات الهی و احادیث ائمه اطهار، مطالب را برای مردم بیان می‌کنند، ضرورت صرفه‌جویی و رعایت مدیریت مصرف را نیز در سرفصل مطالب قرار دهند .
«محمدرضا صحتی» مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد نیز در ادامه تعداد مشترکین شهر مهریز را بیش از 37 هزار مشترک اعلام کرد و افزود: وسعت زیاد و پراکندگی مشترکین این شهرستان، شرایط خاصی را در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد می‌کند .
وی میزان خاموشی استان یزد در مقابل سایر استان‌ها را حدود 10 برابر کمتر بیان کرد و متوسط مصرف مردم یزد نسبت به کل کشور را مناسب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات برنامه‌ریزی شده و فرهنگ‌سازی به استاندارد مطلوب مصرف نزدیک‌تر شویم.
حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه جدید شهرستان مهریز عملکرد صنعت برق را موفق ارزیابی کرد و با اشاره به سابقه فرهنگی مردم استان یزد در امور صرفه‌جویی و قناعت، آمادگی نهاد نماز جمعه این شهر را در استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی آن، جهت توسعه و ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی اعلام کرد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟