نشست تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در مجلس

رکنا اقتصادی: علی محمد شاعری با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از چند روز آینده، گفت: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فردا نشستی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار می کند و موضوع تنظیم بازار Store ماه مبارک رمضان را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه در این نشست برای تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی به مسئولان تذکرات لازم داده می شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان جلوگیری کند و از طریق شرکت پشتیبانی به عرضه گوشت و مرغ در میادین و فروشگاه های پیش بینی شده اقدام کند.

شاعری با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی ذخیره کالاهای استراتژیک را پیش بینی کرده، لذا کمبودی در هیچ یک از کالاهای اساسی وجود ندارد و مردم می توانند بدون دغدغه کالاهای اساسی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه نوسانات بازار به دلیل افزایش تقاضا در برخی ماه های سال است، یادآور شد: نوسانات مقطعی بوده و با عرضه گوشت و مرغ جای نگرانی افزایش قیمت در بازار وجود ندارد، اما کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز پیگیری های خود را در این زمینه انجام می دهد.

شاعری با اشاره به اینکه نیاز داخلی برنج حدود ۵۰۰ هزار تن است، افزود: نیازی به واردات برنج های آلوده در کشور وجود ندارد و اگر حمایت از تولید برنج ایرانی در دستور کار جدی دولت قرار گیرد، نیاز داخل در داخل تامین می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟