اتصال سامانه ردیابی دارو به سامانه تجارت فرا مرزی گمرک

رکنا اقتصادی:دکتر عبدالهی‌اصل با بیان اینکه علی رغم باور عمومی، داروهای تقلبی نه تنها در کارخانه بلکه در هیچ جای دیگری ساخته نمی‌شوند، گفت: امروزه برخی افراد سودجو با استفاده از یک چاپگر ساده، برچسب داروهای ضد سرطانی و گران قیمت را جعل و به فروش می‌رسانند.
عبدالهی‌اصل ادامه داد: افراد متقلب در این حوزه آنقدر وقیح شده‌اند که حتی زحمت تولید دارو را هم به خود نمی‌دهند و برای منافع مادی و اقتصادی همواره کوتاه‌ترین راه ممکن را برمی‌گزینند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی درباره همکاری با گمرک کشور برای کنترل داروهای ترخیصی، اظهار داشت: از آنجا که هیچ فرآورده دارویی نباید بدون شناسه وارد بازار Store می‌شد، سازمان غذا و دارو، سال ۹۵۵ و در راستای نظارت بر فرآورده های گمرک و جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه EPL گمرک کشور متصل کرد.
عبدالهی اصل عنوان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ مقرر کردیم که فراورده دارویی بی شناسنامه ای وارد سطح عرضه نشود. به همین دلیل فعالیت سامانه رهگیری و ردیابی دارو چندین مرتبه برای شرکت‌های تولید و تامین کننده دارو تمدید شد؛ اکنون متولیان عرضه و مردم می‌دانند که داروی بی‌شناسه از نظر ما محلی از اعراب ندارد و آن دسته اقلام دارویی که بدون شناسه رویت می‌شوند یا تقلبی‌اند یا قاچاق Contraband که طبیعتا هیچ اعتمادی به آنها وجود نداردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟