وصول طلب تجار از خارجی‌ها در پسابرجام/ کاهش کارمزدها به یک سوم

سیدکمال سیدعلی درباره وضعیت صادرکنندگان به لحاظ فروش محصولات یا تامین مالی و پوشش ریسک ها قبل و پس از برجام گفت:‌ پیش از برجام طلب‌هایی را از کشورهای خارجی داشتیم که پس از برجام توانستیم آنها را وصول کنیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه پیش از این کشورها عنوان می کردند که تحریم هستید و نمی توانیم پولتان را بدهیم ولی در حال حاضر پرداخت می کنند، افزود:‌ در کشور کوبا ۴۵ میلیون دلار از منابع ایران مانده بود که از ۶ ماه پیش که با آنها یک قرارداد استمهال منعقد شده است، ۵ میلیون یورو گرفته شد و هر ماه هم یک میلیون یورو دریافت می‌کنیم تا کل مبلغ به اتمام برسد.
وی افزود‌:‌ وضعیت دریافتی صادرکنندگان نیز در نقل و انتقالات پولی خود در بازارهایی مثل پتروشیمی خیلی بهتر شده است و سریع تر انجام می شود و در کل هزینه نقل و انتقال برای صادرکنندگان کاهش یافته است.
سیدعلی ادامه داد:‌ پیش از تحریم هزینه نقل و انتقال پول حدود ۶، ۷ یا ۸ درصد بود و الان در مثلا چین دو یا سه درصد است؛ گرچه این رقم هم زیاد است و ما آن را قبول نداریم و باید به نرم بین المللی محاسبه شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه در دوران تحریم بسیاری از کشورها از این وضعیت ایران، تحریم های آن و وضعیت نقل و انتقال ارزی ما بسیار منتفع شدند و پول های ما را نزد خود نگه می‌داشتند و به بهانه تحریم ها نمی‌دادند، حال با رفع تحریم ها و کاهش کارمزدها از ۶، ۷ درصد به دو سه یا یک درصد سختشان است که نقل و انتقالات را با این نرخ ها انجام دهند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت:‌ علاوه بر کاهش هزینه ها و سهل‌تر شدن تجارت توانسته‌ایم اجناس را هم در ابتدا خریداری کنیم و پس از آن پول آن را بپردازیم؛ این در حالی است که در گذشته اول پول را می‌پرداختیم و پس از آن جنس وارد کشور می‌شد.
وی با اشاره به خارج شدن صنعت کشتی رانی از تحریم ها و کاهش هزینه حمل و نقل عنوان کرد:‌ پیش از برداشته شدن تحریم ها، کشورهای خارجی جنس را به ما گران‌تر می فروختند به این دلیل که تصور می کردند که اگر مقامات امریکایی یا آنهایی که بر تحریم های ایران در صحنه بین المللی نظارت می کنند متوجه شوند آنها را جریمه خواهند کرد، قیمت اجناس را بالاتر برای ما در نظر می گرفتند.
سیدعلی گفت:‌ پیش از رفع تحریم ها خریدها به صورت پیش پرداخت انجام می شد اما اکنون چنین نیست و همزمان با دریافت جنس پول پرداخت می کنیم و ارزان تر می خریم. در کل در مقایسه با دوران تحریم در حال حاضر در سرفصل های مذکور حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد با کاهش هزینه ها مواجه هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

آقای دکتر مرا خام کرد و من بلیط خوشبختی ام را به او سپردم ولی ...

همسرم با ترفندهایی که به او آموزش داده بودم با مردان غریبه ارتباط برقرار می کرد !

شلاق و 41 سال زندان تاوان فریب 6 دختر جوان تهرانی+ عکس

اردشیر با اینکه نامزد کرده بودم دست از سرم بر نمی داشت تا اینکه ... + عکس

این دختر 15 ساله دوست داشت زود ازدواج کند! / او در دام سایت همسریابی افتاد

به خاطر پسر همسایه، من و مادرم پدرم را بیهوش کردیم و ... + عکس

راز زشت رها شدن دختر جوان بیهوش در پارک غرب تهران / امیر آب میوه داد و بعد ...

داستان غصه های «سمانه» با گرگ هایی که از دیوار به خانه شان حمله کرده اند + عکس

ماجرای کاپشن لجن آلود یک مرد در خلوتگاه روستایی

رد پای نامزد شهرام در مرگ مشکوک او در بیمارستان لقمان تهران

فیلم لحظه وحشتناک پرت کردن یک بچه یک ساله در خیابان+ فیلم و عکس

قتل در میدان بهاران تهران

دختر 16 ساله تهرانی با 44 ضربه چاقو پدرش را کشت + عکس

عوامل اورژانس مادر 16 ساله باردار را دوبار به زمین انداختند +فیلم

پیام عجیب دختر ۱۱ ساله دنیا را بهم ریخت! +تصویر

ریحانه راز شومی از مادرش به زبان آورد / آن شب دو مرد در خانه ما بود!

دفن یک قربانی تب کریمه کنگو در اصفهان تایید شد؟ + فیلم و عکس

دستبرد خنده دار داماد از مادر زنش + عکس

 

 

کدخبر: 268340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟