وزارت دفاع برای ساخت هزار اتوبوس تفاهمنامه امضا کرد

رکنا اقتصادی: این تفاهمنامه با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حسین محمد پورزندی، مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره بانک شهر برای انتقال فناوری تولید مشترک، مونتاژ و ساخت 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری 12 و 18 متری به امضا رسید.

بر پایه این گزارش؛ این تفاهمنامه به امضای مدیر عامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر و مدیر عامل شرکت زرین خودرو رسید که در راستای این امضای تفاهمنامه مقدمات برای عقد قرار داد نهایی انتقال فناوری و تولید مشترک اتوبوس های یاد شده با یک شرکت معتبر اروپایی فراهم می شود.

بر همین اساس در این تفاهمنامه شرکت اروپایی طرف قرار داد با گروه توسعه صنایع و معادن شهر علاوه بر پشتیبانی فنی در خصوص تجهیز و راه اندازی خطوط تولید در زمینه آموزش نیروهای فنی نیز مساعدت می کند.

همچنین قرار است تامین مالی این پروژه با اختصاص خط مالی توسط بانک اروپایی اگزیم و با حمایت و تضمین بانک شهر صورت پذیرد؛ بر همین اساس با تخصیص 45 میلیون یورو برای تولید 200 دستگاه اتوبوس درون شهری برای فاز اول عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود برای فاز دوم نیز 400 دستگاه اتوبوس دیگر به صورت مشارکتی تولید و به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.

برهمین اساس با توجه به تعلق عمده سهام بانک شهر به شهرداری های کلان شهر های کشور و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از عمران و آبادانی شهری، مشارکت و حمایت از نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری به صورت ویژه در دستور کار گروه توسعه صنایع و معادن شهر (از هلدینگ وابسته به بانک شهر ) قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش با توجه به نامگذرای سال 1395 از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین سیاست های ابلاغی دولت، گروه توسعه صنایع و معادن شهر مذاکرات فشرده ای را با تولید کنندگان بنام و شرکت های معتبر خارجی به انجام رسانده است که عقد تفاهمنامه اولیه با شرکت اتوبوس ساز اروپایی زمینه های عملی برخورداری و بهره مندی از فناوری و استانداردهای روز دنیا را بیش از گذشته فراهم خواهد آورد.

همچنین با تخصیص اعتبار و تامین مالی این پروژه توسط بانک اروپایی اگزیم مونتاژ و ساخت اتوبوس های مدرن 18 و 12 متری در شرکت زرین خودرو، شتاب و جان تازه در چرخه تولید محصولات و توانمندی بومی سازی اتوبوس های شهری را فراهم می آورد.

این گزارش افزود: شرکت زرین خودرو تمامی استانداردهای روز دنیا را دریافت کرده است و با در اختیار داشتن بیش از 120 نیروی متخصص امکانات و سوله های مجهز صنعتی به مساحت 12 هکتار یکی از معتبر ترین شرکت های تولید کننده اتوبوس در داخل کشور به شمار می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟