سقوط کم‌سابقه بهای جهانی نفت

رکنا اقتصادی: صبح روز چهارشنبه بهای جهانی نفت سیر نزولی خود را ادامه داد و به پایین‌ترین سطح در ماه‌های اخیر رسید. توافق اخیر اوپک و کشورهای غیر عضو برای تمدید کاهش تولیدات نیز نتوانسته است بهای جهانی طلای سیاه را افزایش دهد.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 11 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد) به 45 دلار و 91 سنت رسید. بهای نفت برنت دیروز نیز 2 درصد نزول را تجربه کرده و به پایین‌ترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده بود. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 8 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 43 دلار و 43 سنت معامله شد. بهای نفت پایه آمریکا نیز دیروز بیش از 2 درصد سقوط Fall کرد و به پایینترین سطح در 9 ماه اخیر رسید.

به باور تحلیلگران، افزایش تولید نفت شیل در آمریکا تلاش‌های اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کم‌اثر کرده است.

بر اساس یک گزارش که روز سه‌شنبه منتشر شد، تعهد تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولیداتشان در ماه مه به 106 درصد رسید که یک رکورد محسوب می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟