ظرفیت های خالی برای اشتغال در کشور وجود دارد

رکنا اقتصادی: شمس الله شریعت‌نژاد در این باره اظهار کرد: در شرایط کنونی که دولت با چالش های مدیریتی گوناگونی رو به رو است، همدلی و اتحاد عمومی در جامعه باید ایجاد شود.

وی مشکلاتی مانند بیکاری، بازنشستگی، نظام بانکی، بودجه، محیط زیست و آب را از چالش های مدیریتی پیش روی دولت دانست و تصریح کرد: مشارکت قوای سه گانه در این زمینه می‌تواند راه را برای رسیدن به اهداف نظام هموار کند.

شریعت نژاد با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در هر سال تاکید کرد: ظرفیت های خالی برای اشتغال در کشور وجود دارد که با مشوق ها و جهت گیری منابع دولت به این سمت، می توان به این مهم دست یافت و این درحالی است که بسیاری از جوامع بزرگ و پیشرفته نتوانسته‌اند این هدف را محقق کنند و تنها کشور چین موفق به ایجاد 650 هزار شغل در سال شد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس، وضعیت نظام بانکی کشور را آشفته دانست و افزود: برخی از مؤسسات و بانک های خصوصی با وعده سود فراوان ضربه های جبران ناپذیری بر اقتصاد جامعه وارد کردند و تنها راه خروج از این شرایط، تخصیص سرمایه برای توسعه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بحران آب در کشور را جدی دانست و تصریح کرد: در برخی نقاط ایران 130 متر مکعب بیلان منفی آب وجود دارد و این چالش محیط زیستی بسیار بزرگ برای دولت محسوب می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 276385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟