واریز خودکار وجوه علی‌الحساب برای سپرده‌گذاران فرشتگان

رکنا اقتصادی: از حدود دو ماه پیش که تعیین‌تکلیف حساب سپرده‌گذاران فرشتگان طی مرحله‌ای در دستور کار قرار گرفت، قرار بر این بود بعد از بررسی و مانده‌گیری حساب‌ها مبلغی به صورت علی‌الحساب پرداخت شود. به عبارتی ۹۰ درصد مانده در اختیار سپرده گذاران قرار می‌گرفت که مختار بود آن را نقدی دریافت کند و یا این که در موسسه کاسپین به صورت سپرده قرار دهند. همچنین ۱۰ درصد باقی می‌ماند که پرداخت آن نیز منوط به پایان ارزیابی و نقل و انتقال دارایی‌های فرشتگان به موسسه کاسپین و این که اموال بتواند پاسخ گوی نیاز سپرده‌ گذاران باشد، بود.

این در حالی است که سپرده گذاران در مدت گذشته براساس مبالغ تعیین شده در سه مرحله و تا سقف‌های ۱۰ میلیون، ۲۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومان از فرصت مراجعه برای تعیین تکلیف حساب‌های خود در شعب ۸۰گانه موسسه کاسپین برخوردار بودند.

اما در تازه‌ترین اظهارات سیف - رییس کل بانک مرکزی - خبر تازه‌ای در رابطه با فرشتگان دیده می‌شود و آن هم این که ظاهرا از روز گذشته - ۱۹ تیرماه – روال به گونه‌ای دیگر بوده و با توجه به این که مراجعات چندان چشم‌گیر نبوده است، قرار شده تا به حساب تمامی سپرده گذاران فرشتگان براساس مرحله‌ای که در آن قرار دارند مبالغی به صورت علی‌الحساب واریز شود.

براین اساس در حال حاضر با توجه به این که سپرده‌گذاران تا سقف ۵۰ میلیون تومان در حال تعیین تکلیف هستند، کاسپین به طور خودکار و براساس لیستی که در اختیار دارد برای تمامی سپرده‌گذاران این مرحله حساب‌هایی افتتاح و براساس مانده حساب‌های آنها مبلغی به صورت علی‌الحساب واریز می‌شود و مانده آن مشروط به تعیین وضعیت املاک و دارایی‌های فرشتگان و قدرت پاسخگویی به بدهی باقی‌مانده خواهد بود.

باید یادآور شد که کاسپین در مقابل مبلغی که به صورت علی‌الحساب به سپرده‌گذاران فرشتگان پرداخت می‌کند، یادداشتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که بر علی‌الحساب بودن این مبلغ تاکید دارد. همچنین سایر افرادی که تاکنون برای وضعیت حساب‌های خود به کاسپین مراجعه کرده‌اند می‌توانند برگه یادداشت علی‌الحساب را دریافت کنند.

با وجود این که فرشتگان نزدیک به ۵۰۰ هزار سپرده گذار داشته و تا ۴۵۰ هزار مورد از آنها دارای حساب‌هایی با موجودی هستند و از این تعداد بالغ بر ۹۰ درصد دارای حساب‌های تا سقف ۵۰ میلیون هستند، مراجعات به شعب کاسپین برای تعیین وضعیت چندان رضایت‌بخش نبوده به طوری که براساس آمارهای روزهای گذشته تعدادی نزدیک به ۱۵ هزار نفر برای دریافت مبالغ خود مراجعه کرده بودند.

فرشتگان بزرگ‌ترین زیرمجموعه موسسه اعتباری کاسپین است که به همراه هفت تعاونی دیگر منحل شده و در پایان سال ۱۳۹۴ با صدور مجوزی از سوی بانک مرکزی در کاسپین تجمیع شده که در ادامه با تغییر شرایط دچار حواشی و مشکلاتی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟