دلایل تاخیر در عرضه اولیه سهام «پرداخت»/ به هر خریدار ۷۳۰سهم رسید

رکنا اقتصادی: علی صحرایی با بیان اینکه در فرایند عرضه اولیه سهام شرکت «به پرداخت» ملت در این بازار Store هیچ ابهامی وجود نداشته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نحوه پوشش سود برآوردی شرکت در بودجه پایین بوده، سازمان بورس پرسش‌هایی در مورد اطمینان از تحقق سودآوری‌ها و قراردادها از ناشر شرکت داشته، اما به دلیل اینکه ناشر از اینکه باید از طریق کدال پاسخ این سوالات را به عموم معامله گران بازار سهام ارایه دهد اطلاع نداشته، باعث شد، تا زمان انتشار این اطلاعات بر روی سامانه کدال عرضه اولیه سهم با تاخیر مواجه باشد، والا هیچ ابهامی در این فرآیند وجود نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه اشتباه ناشر به پرداخت ملت در مورد نحوه اعلام اطلاعات و عدم ارایه آنها در کدال باعث شد، تا عرضه اولیه این سهام با تاخیر انجام پذیرد، گفت: سازمان بورس به این ناشر اعلام می‌کند، تا در کدال برای اطلاع عموم فعالان بازار اطلاعات جدید را بازتاب دهد که در نهایت در 17 دقیقه پایانی ساعت معاملات روزانه بازار این اطلاعات بر روی کدال منتشر شد.

وی افزود: در این عرضه اولیه در بالاترین مقدار به هر سهامدار تعداد 730 سهم تعلق گرفت که به روش «تسهیم» به عنوان یکی از مزیت های روش ثبت سفارش با توجه به انباشت تقاضاهای موجود انجام شد.

صحرایی با بیان اینکه با کشف قیمت سهام «پرداخت» ارزش بازار این سهم به ارزش یک هزار و 662 میلیارد و 500 میلیون تومان در تابلوی معاملات بورس تهران تعیین شد، عنوان کرد: به این ترتیب ارزش کل بازار سهام در بورس اوراق بهادار تهران با افزوده شدن معاملات پانصدونهمین شرکت پذیرفته شده در این بازار به بیش از 319 هزار و 214 میلیارد و 430 میلیون و 777 هزار تومان رسیده است.

معاون بازار بورس تهران با بیان اینکه علاوه بر عرضه 5 درصدی سهام شرکت به پرداخت به تدریج 5 درصد دیگر از سهام این شرکت در بورس عرضه خواهد شد، عنوان کرد: در معاملات امرز تعداد 67 هزار و 849 شخص حقیقی و حقوقی اقدام به خرید این سهم کرده اند که از این تعداد 66 هزار و 895 نفر حقیقی و و 950 نفر مابقی اشخاص حقوقی هستند. به عبارتی بهتر در عرضه اولیه امروز 98.6 درصد از خریداران سهام "پرداخت" شامل اشخاص حقیقی و 1.4 درصد مابقی را اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟