هنوز منتظر ریل ملی هستیم

رکنا اقتصادی: علی ذاکری با بیان این خبر اظهار کرد: در طول ۱۰۰ روز ابتدایی سال جاری، بیش از ۲۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری جدید صورت گرفت که این روند برابر با میانگین ریل‌گذاری سالانه کشور در طول ۲۰ سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: از این رو ما نه تنها مشکلی برای خرید تجهیزات ساخته شده در حوزه ریلی نداریم که حتی در بعضی از محورها شرکت‌های سازنده این تجهیزات از سرعت عملکرد دولت عقب هستند.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه تامین ریل جدید برای پروژه‌های در دست احداث نیز مشکلی وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تحولاتی که در زمینه تامین مالی پروژه‌های زیربنایی اولویت‌دار صورت گرفت، امروز این طرح‌ها از نظر تامین اعتبار شرایط مناسبی دارند و با پیگیری ‌های صورت گرفته مشکلی برای تامین اصلی‌ترین تجهیزات لازم مانند ریل وجود ندارد.

ذاکری در باره آخرین وضعیت تحویل ریل ملی از سوی ذوب‌آهن اصفهان نیز توضیح داد: این شرکت از چند ماه قبل قراردادی را با شرکت راه‌آهن نهایی کرده تا بخشی از ریل مورد نیاز این بخش را تامین کند که البته طبق آخرین ارزیابی‌ها هنوز این ریل به راه‌آهن نرسیده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن این قرارداد با راه‌آهن شرکت ساخت آمادگی دارد تا قراردادهایی را برای خرید ریل ملی نهایی کند هر چند این موضوع منوط به نهایی شدن فرآیند ساخت و تضمین کیفیت ریل‌های تولید شده در داخل خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟