تولید موتورسیکلت در کشور به صفر رسید

رکنا اقتصادی: حبیب الله محمودان با اشاره به مشکلات ناشی از مصوبه دولت و توقف تولید کاربراتوری ها بر قطعه سازان موتورسیکلت اظهار داشت : متاسفانه با وجود مصوبه دولت تاکنون امکان تولید موتورسیکلت های انژکتوری فراهم نشده است.

وی تصریح کرد : در شرایطی شاهد عدم تولید موتورهای انژکتوری در کشور هستیم که بر اساس مصوبه سال گذشته دولت ، شماره گذاری موتورهای کاربراتوری ها نیز ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه مجوز شماره گذاری تعدادی از موتورهای کاربراتوری را که سال گذشته نیز به تولید کنندگان در این صنعت وعده داده شده بود نیز تاکنون عملی نشده است.

وی گفت : صنعت موتورسیکلت از ابتدای امسال به نوعی قفل شده و متاسفانه هیچ راه برای رهایی از شرایط کنونی ندارد.

وی تاکید کرد : در شرایطی که جریان تولید موتورهای انژکتوری در مرحله آزمون و خطاست و کاربراتوری نیز اجازه شماره گذاری ندارد ،تکلیف این صنعت چه خواهد شد.

نایب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور تصریح کرد : به نظر می رسد ایجاد این شرایط با عمدی همراه است به طوری که نزدیک به 5 ماه است که موتورسیکلتی در کشور تولید نشده است.

محمودان تصریح کرد : اعمال قانون Law توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و عدم تولید موتورهای انژکتوری علاوه بر تولید کنندگان این صنعت ، بر جریان تولید و سفارش گذاری قطعه سازان در این بخش نیز تاثیر بسیار بدی گذاشته است.

وی گفت : البته تعداد بسیار محدودی قطعات تولید شده که تنها برای پاسخ گویی به نیاز بازار Store به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش بوده که نیمی از هزینه های واحدهای قطعه سازی را نیز تامین نکرده است.

وی افزود : عدم تدبیر در تصمیمات صورت گرفته ،متاسفانه جریان تولید در کشور را به مرز سکته رسانده است.

وی تصریح کرد : هر چند در وضعیت کنونی تولید در صنعت موتورسیکلت ، جریان واردات رونق می گیرد اما به دلیل قیمت ها و شرایط اقتصادی کشور، عملا فروشی در این بخش نیز وجود ندارد به طوری که امروز در برخی از صنایع تا 80 درصد تقاضا از بین رفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟