ابلاغ برنامه عملیاتی گمرک در سال۹۶

رکنا اقتصادی: روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مسعود کرباسیان که پیش‌تر در دو سال اخیر با اعمال الگوی اقتصاد مقاومتی توانسته، به اهداف این الگوی اقتصادی در گمرک تحقق بخشیده و زمینه لازم را برای توسعه آن فراهم کند، برنامه عملیاتی گمرک را در سال‌جاری برای تحقق دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی به معاونین، مدیران و ناظرین این نهاد ابلاغ کرد.

برنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران با نگاه و تأکید بر شعار سال و براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اولویت‌ها و اهداف تعیین شده در سند راهبردی سازمان، نقشه راه اصلاح نظام اداری و دولت الکترونیک، تکالیف برنامه ششم و منشور حقوق شهروندی تنظیم شده است.

همچنین در این برنامه، برای موفقیت هر چه بیشتر در مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز، به برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه شده است. تنظیم برنامه 96 گمرک جمهوری اسلامی ایران که با مطالعه برنامه‌های کلان کشور و هماهنگ با آنها انجام شده، اجرای صحیح و به موقع پروژه‌ها را در چشم‌انداز خود داشته است.

رئیس کل گمرک ایران در این ابلاغیه که در 5 بند تنظیم شده است، دفاتر ستادی، ادارات کل و گمرکات اجرایی را ملزم کرده است، تعریف دقیقی از فعالیت‌های مربوط به هر پروژه ارائه کنند و برای سهم و زمانبندی اجرای هر فعالیت با معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل هماهنگ باشند.

در بندی دیگری از این ابلاغیه آمده است، لازم است، متولیان پروژه‌ها فردی را برای مدیر پروژه تعیین کرده و آن را به معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل معرفی کنند.

براساس برنامه عملیاتی سال‌جاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیران پروژه‌ها باید هر سه ماه یکبار از وضعیت و پیشرفت پروژه‌ها به معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گزارش دهند.

این ابلاغیه تأکید کرده است که ارائه گزارش تنها برای مدیران پروژه‌ها نیست و گمرکات اجرایی ضمن داشتن التزام به همکاری لازم در اجرای فعالیت مرتبط با پروژه توسعه "گمرک الکترونیک و یکپارچه با تمرکز بر پنجره واحد تجاری بین‌المللی" با دفتر فاوا می‌بایست درخصوص دو پروژه "اعمال مدیریت یکپارچه گمرکی در کلیه مبادی گمرکی" و "ایجاد تسهیلات مناسب جهت تکریم ارباب‌رجوع" گزارش‌های سه ماهه خود را ارائه دهند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در برنامه سال‌جاری این سازمان معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل را ملزم کرده است ضمن نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌ها گزارش‌های پیشرفت را از واحدهای متولی اخذ کرده و به شورای معاونین تحویل دهد.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟