نهاوندیان:  درآمد سرانه امروز قابل قیاس با ٤٠سال گذشته نیست

رکنا اقتصادی: محمد نهاوندیان در مراسم جشن ملی تولید شکر گفت: بخش کشاورزی توانسته در تولید چغندر عملکرد خود را از ٣١ تن در هکتار به ٥٢ تن در هکتار برساند.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: بر خلاف برخی دیدگاه ها که بخش خصوصی را خردنگر می دانند اتاق با همت فراوان مرکز ملی مطالعات راهبردی آب و کشاورزی را طبق قانون Law بهبود مستمر محیط کسب و کار راه اندازی کرد.

نهاودیان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آبی است که چالش شماره یک ایران است وثبت چنین رکوردی با کاهش سطح زیر کشت و توجه به مصرف آب قابل توجه است، گفت: بحران آب مسئله جدی کشور ما است و بدهی ما به نسل های آتی نیز است .

وی با اشاره به اینکه تصور نکنیم دولت می تواند شغل دولتی ایجاد کند، منبع اصلی درآمد دولت نفت است که اکنون قیمت آن کاهش یافته است، خاطرنشان کرد:توقع بیشتر از درآمد دولت برای حل مشکلات اقتصادی نابه جا است و درآمد سرانه امروز قابل قیاس با ٤٠ سال گذشته نیست.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: اینکه خیال کنیم با بودجه عمرانی دولت می توان اشتغال ایجاد کرد درست نیست. اشتغال و ابتکار در بخش خصوصی ایجاد می شودو دولت باید محیط ابتکار و اشتغال را فراهم کند.

وی همچنین گفت: کار بزرگی که در برجام صورت گرفت این است که دیوار های بزرگی که در برابر کالاهای ایرامی در بازارهای بین المللی وجود داشت شکست و استفاده از فناوری های جدید و تعامل با بازارهای بین المللی فراهم شد.

وی ادامه داد: رشد بدون عدالت پایدار نیست.باید به عدالت اجتماعی توجه کنیم، کشاورز باید احساس بهره مندی کند. و نقش شورای گفت و گو در دولت دوازدهم پررنگ تر می‌شود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟