آرزوی 16 ساله مردم غرب کشور برآورده شد/ راه‌آهن به کرمانشاه رسید

رکنا اقتصادی: جبار علی ذاکری از اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه یکی دیگر از وعده‌های دولت یازدهم در بخش حمل ونقل پیش از اتمام دولت محقق شد و ریل به کرمانشاه رسید.

وی ادامه داد: راه آهن کرمانشاه به عنوان دومین طرح اقتصاد مقاومتی در بخش حمل ونقل ریلی محقق شد و عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

معاون توسعه راه آهن با بیان اینکه طول محور ریلی ملایر- کرمانشاه 175 کیلومتر است، گفت: طول راه‌آهن ملایر به فیروزان 63 کیلومتر و از ملایر تا کرمانشاه 112 کیلومتر است که عملیات اجرایی این محور به پایان رسیده است و از این پس مردم غرب کشور به شبکه ریلی دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه راه‌آهن کرمانشاه در کریدور شرق به غرب اجرا شده است، گفت: طبق سند اتحادیه راه‌آهن‌های دنیا این پروژه به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی شرق به غرب تعریف شده است.

ذاکری با بیان اینکه با تکمیل این محور در افق 10 ساله حجم انتقال بار به دوازده میلیون تن کالا می‌رسد، گفت: پس از تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جابجایی بار، حجم انتقال بار در این محور به 12 میلیون تن کالا و حجم جابجایی مسافر به یک میلیون و نهصد هزار نفر در سال می‌رسد.

این مقام مسوول با اشاره به حجم عملیات اجرایی گسترده در این محور اظهار داشت: میزان خاکبرداری در محور 8 میلیون متر مکعب و حجم خاکریزی در این محور 5/5 میلیون متر مکعب بوده است.

معاون ساخت راه‌آهن با اشاره به اینکه در محور ملایر - فیروزان - کرمانشاه تاکنون ٣ ایستگاه ساخته شده، اظهار داشت: 5 ایستگاه دیگر در این محور برای افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت راه‌آهن کرمانشاه از سال 1380 پیش شروع شده است، گفت: اجرای این پروژه آرزوی 16 ساله مردم کرمانشاه بوده است.

وی تاکید کرد: صددرصد ریل‌گذاری پرژوه راه‌آهن کرمانشاه در دولت یازدهم انجام شده و به زودی با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟