سرعت در جابه جایی کالا با آبی پوشان الوپیک + عکس

به گزارش رکنا، این نرم افزار علاوه بر اینکه در زمینه حمل و نقل و سرعت جابه جایی موثر واقع شد، موجب کارآفرینی و شاغل شدن هزاران تن نیز شد.

الوپیک
نایبی یکی از طراح های اصلی و عضو هیئت مدیره الوپیک در خصوص این اپلیکشین در گفت وگو با خبرنگار رکنا به تشریح چگونگی ظهور این پدیده و همه گیر شدن آن و چشم اندازهای پیش روی آن پرداخت.
وی گفت: من و شریکم آقای پزشک از یک سال پیش برنامه نویسی را شروع کردیم، زمانی که بازار Store را مورد سنجش قرار دادیم متوجه ظرفیت خوبی در آن شدیم، اتفاق هایی که در حوزه تکنولوژی در دو سال اخیر در ایران رخ داده پیش از این در کشورهای دیگر رخ داده است و این فرصت مناسبی است که کسب و کار سنتی را به صورت آنلاین تعریف کنیم، به همین دلیل در مرحله اول نیاز به یک تیم اجرایی و برنامه نویس داشتیم.

الوپیک
وی اضافه کرد: مهم ترین گام ما برنامه نویسی بود، شریک من یک شرکت در حوزه نرم افزاری داشت که بسیاری از وبسایت های مطرح را طراحی کره است، با کمک این تیم برنامه نویسی را انجام دادیم، تمام اقدامات مربوط به برنامه نویسی در ایران و در همین ساختمان انجام می شود. و چهار ماهه اول را به صورت آزمایشی فعالیت کردیم که به صورت چشم گیری الوپیک همه گیر شد و پتانسیل بازار را به ما نشان داد. زمانی که ما آغاز به کار کردیم بازار تقریبا انحصاری بود و شرکتی در خصوص حمل و نقل بسته به صورت آنلاین وجود نداشت، اکنون نیز رقبای اصلی ما در بازار همچنان سنتی هستند.

الوپیک
نایبی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه اول فعالیت از هیچی به روزانه بیش از 20 هزار درخواست سرویس از جانب مشتریان رسیدیم. خصوصیت بازارهایی مانند ایران این است که تشنه تکنولوژی های تازه است و از آن جایی که در این زمینه نسبت به کشور های پیشرفته چند سال عقب تر هستیم به همین دلیل مردم در انتظار تکنولوژی های تازه هستند و هر ایده ای که به درستی در جامعه ایران عملی شود به زودی به بهره وری می رسد که الوپیک نیز شامل آن می شود.
این مدیرارشد الوپیک در خصوص سیستم تبلیغاتی الوپیک نیز گفت: در خصوص تبلیغات ما می دانستیم چه زمانی، کجا و با چه ف سیستمی عمل کنیم، به همین دلیل خیلی سریع تر توانستیم به اهداف خود برسیم، خصوصیت دیگر الوپیک در زمینه تبلیغات نیروهای ما است، زیرا هر کدام از پیک های ما ب توجه به کلاه، لباس و باکسی که دارند خود به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی عمل می کنند و شاید 50 درصد رشد و شناخت الوپیک در تهران بخاطر همین موضوع بوده است .
وی در خصوص تامین سرمایه الوپیک اضافه کرد: ما با هیچ ارگان، نهاد و شرکت سرمایه گذاری رابطه ای نداریم و به صورت کاملا خصوصی عمل می کنیم، خیلی ها تصور می کردند الوپیک وبا اسنپ و یا دیجی کالا در ارتباط است اما این موضوع صحت ندارد.

الوپیک
نایبی در ادامه اظهار کرد: اکنون الوپیک بیش از 10 هزار نیرو در سطح تهران دارد، برای شهرهای دیگر نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است که در وقت مناسب عملی خواهد شد.
وی در مورد قیمت های الوپیک برای سرویس های خود گفت: قیمت های الوپیک نسبت به رقبا پایین تر است و دلیلیش این است که ما با کاهش قیمت ها درخواست ها را افزایش دادیم و این موضوع هم به نفع مشترس است و هم به نفع پیک. الوپیک همیشه آنلاین است و دغدغه مهم ما این است که همواره هم پیک برای مشتریان موجود باشد و هم مشتری برای پیک ها. برای پیک ها نیز تشویقات گوناگونی داریم و به فکر این هستیم تا به صورت درازمدت با نیروهای خود ادامه همکاری دهیم.
عضو هیئت مدیره الوپیک در ادامه اذعان کرد: زمانی که الوپیک آغاز به کار کرد از هر 100 درخواست 30 درخواست برای جابه جایی مسافر بود، این مسئله نیاز به نظارت مدیریت داشت، تصمیم جدیدی که دراین خصوص گرفتیم به تعدادی از پیک ها دو کلاه می دهیم و از شخصی که می خواهد مسافر سوار کند کارت موتور دو نفره، بیمه شخص ثالث و سایر ملزومات را می خواهیم، به زودی قسمتی به الوپیک در خصوص تاکسی موتوری اضافه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: الوپیک برای اسختدام پیک ها فیلترینگ شدیدتری نسبت به سایر اپلیکیشن های حمل و نقل آنلاین دارد، زیرا خیلی از افراد با پیک های ما اموال با ارزشی را جا به جا می کنند و مهم ترین موضوع این است ک خیال مشتری راحت باشد.
نایبی ادامه داد: تمام قسمت های مربوط به اپلیکیشن الوپیک داخلی است و این موضوع نشان دهنده این است که ما در ایران می توانیم بهترین شرکت های تکنولوژیک را دداشته باشیم که توان رقابت با شرکت های اروپایی و آسیایی را دارد. این موضوع می تواند امید خوبی به جوانان ایرانی دهد.
وی در پایان گفت: الوپیک در خصوص جایگزین موتورهای برقی به جای موتور آلاینده برنامه ریزی کرده است و به زودی با کارخانه های مربوطه مذاکراتی دراین خصوص انجام خواهیم داد تا در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشیم و این گونه به شهر خود کمک کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟