100هزار تن گوشت قرمز توسط بخش خصوص وارد می شود

رکنا اقتصادی: محمدرضا حزبئی روز پنجشنبه در بجنورد اظهار کرد: نزدیک به 800 هزارتن از این میزان در کشور تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولید و جلوگیری ازافزایش افسار گسیخته قیمت ها و همچنین در زمینه سیاست های تنظیم بازار، در صورت لزوم به خرید و ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ از محل تولید داخلی و یا در صورت نیاز از خارج اقدام می کند، اظهار کرد: این اقدامات به منظور تعادل بخشی در بازار Store انجام می شود.
حزبئی در باره تامین نهاده های دامی(ذرت،سویا،جو) هم گفت: این شرکت در این راستا با تامین ذخایر راهبردی از محل تولیدات داخلی و یا در صورت لزوم خرید از خارج در راستای سیاست های تنظیم بازار کشور از تلاطم بازار جلوگیری می کند.
وی در باره تغییر قیمت و گرانی گوشت مرغ هم گفت: هم اکنون از لحاظ تولید گوشت مرغ در بازارهیچ گونه کمبودی مشاهده نمی شود. 
معاون پشتیبانی امور دام افزود: اما گاهی به دلیل شرایط جوی نظیر گرمای هوا درفصل تابستان امکان دارد که تولید دچار نقصان شود و قیمت ها تغییر کند.
وی اضافه کرد: در مواقعی نظیر بازگشت حجاج و روزهای تعطیل، شرکت پشتیبانی با عرضه مواد پروتئینی ذخیره شده به بازار، تعادل عرضه و تقاضا را در حد مناسب نگه می دارد.
حزبئی تاکید کرد: عمده تغییرات قیمت ناشی از دلال بازی و وجود واسطه های متعدد بعد از تولید تا مصرف است که دخالت بیش از پیش دستگاه های نظارتی را می طلبد.
وی با ذکر اینکه حدود یک میلیون و 800 هزار تن گوشت مرغ در سال مصرف می شود گفت: این در حالی است که قابلیت تولید گوشت مرغ در کشور بسیار فراتر از این عدد است.
وی ادامه داد: زمانی که صادرات گوشت مرغ به کشورهای دیگر فراهم شود، ظرفیت های تولیدی بیش از پیش فعال می شود.
معاون پشتیبانی امور دام کشور اظهار کرد: ظرفیت تولید گوشت مرغ در کشور نزدیک به سه میلیون تن برآورد می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟