۷۸ درصد جویندگان کار مهارت فنی ندارند

درباره اجرای طرح کارورزی اظهار کرد: الزامات اجرای طرح کارورزی فراهم شده و با استقبال خوبی که از این طرح صورت گرفته تاکنون ۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام‌ کرده‌اند.

وی محور طرح کارورزی را مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت فنی و عملی فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد و دلیل استقبال کم فارغ التحصیلان را اطلاع رسانی کم دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که باید اطلاع رسانی بیشتری در خصوص طرح کارورزی و به ویژه بنگاه‌های اقتصادی پذیرنده صورت گیرد.

شاکرمی در عین حال نداشتن مهارت فنی لازم را مانع بهره‌وری در جامعه و رونق کسب و کار دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۸ درصد از جویندگان کار در استان تهران فاقد مهارت فنی لازم هستند و آمادگی حضور در محیط و فضای کسب و کار را به دلیل نداشتن مهارت فنی ندارند لذا این طرح موجب شناسایی و ساماندهی فارغ التحصیلان فاقد مهارت علمی می‌شود.

وی بیشترین سن بیکاری در استان تهران را بین ۱۹ تا ۲۹ سال ذکر کرد و با بیان اینکه ۳۰ درصد از بیکاران تهران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، ‌ خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه‌ای که به این امر اختصاص داده شده وارد و پس از ثبت‌نام به مدت چهار تا شش ماه در محیط‌های کار و فضای علمی کسب و کار به عنوان کارورز مشغول کار شوند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، در صورت پذیرش کارورزان توسط کارفرمایان، آنها می‌توانند مشغول دوره کارآموزی شوند و این امر مقدمه‌ای برای جذب آنها در دوران پس از کارورزی در همان بنگاه خواهد بود.

وی از معافیت بیمه‌ای کارفرمایان به مدت دو سال در صورت جذب کارورزان خبر داد و درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به جایگزین شدن کارورزان با نیروهای با تجربه قدیمی، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم در این خصوص دیده شده است. کارفرمایان باید قبل از ورود کارورز و بعد از آن ماهیانه لیست بیمه نیروهای خود را ارائه دهند و نظارتهای لازم از سوی سازمان تامین اجتماعی پس از جذب در بنگاه یا دستگاه اعمال خواهد شد.

به گفته شاکرمی، در دوران کارورزی هم فرد کارورز که دوره‌های مهارت آموزی را طی می‌کند، تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارد و از این جهت هیچگونه نگرانی در کار نخواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟