پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان - مشهد  سبب رونق منطقه  می شود

رکنا اقتصادی: بهیار صنوبری در جلسه میز سرمایه‌گذاری ریلی استان سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راه آهن بهترین شیوه حمل‌و نقل به صورت ارزان و ایمن خدمات ارائه می شود و در هنگام ارائه منطقه هدف ظرفیتی برای شناساندن خود در سطوح مختلف پیدا می‌کند.

وی افزود: باید به سمتی برویم که فضایی که برای راه‌آهن زاهدان- کرمان پیش آمد برای راه آهن چابهار – زاهدان اتفاق نیافتد.

صنوبری ادامه داد: رویکرد راه آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به تاثیر در اقتصاد کلان، بالابردن سهم راه آهن در حمل و نقل است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ج. ا.ا گفت: باید درون استان پایشی صورت گیرد تا ظرفیت‌های موجود که نیاز به حمل و نقل دارند در پروژه راه آهن چابهار – زاهدان- مشهد گنجانده شود.

صنوبری با اشاره به اینکه افرادی که در بحث راه آهن سرمایه گذاری می‌کنند باید برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد، اضافه کرد: پکیج های سرمایه گذاری راه آهن به گونه ای است که سوق دادن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در راه آهن را فراهم میکند.

وی تصریح کرد: اگر تجار در خصوص ناوگان سرمایه گذاری کنند یارانه‌هایی در نظر گرفته شده تا برای آنان مقرون به صرفه باشد. سرمایه گذاری در راه آهن به گونه ای است، افرادی که در راه آهن سرمایه گذاری می کنند تا دو نسل می توانند از آن بهره برداری کنند.

صنوبری تاکید کرد: تقاضا دارم با همفکری این پروژه را به سمتی هدایت کنیم تا بالاترین کارایی، بهره برداری به وجود آمده و در مقاطع کوتاه تر به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: اگر بازرگانان بارشان را از چابهار به زاهدان بیاورند با حمل ترکیبی از طریق ریل این بار را منتقل می کنیم. حاظریم در کنار خطوط انبار احداث کنیم و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟