آخوندی: طرح مهر کیمیاگری بخش مسکن بود

رکنا اقتصادی: عباس آخوندی با بیان این‌که عدم تعادل در یک جامعه و شهر دارای ظهور و جلوه‌های متعدد است اظها کرد: بزرگترین مشکل ما وجود تصور حل مشکل با شعار است. باید به این نکته توجه کنیم که آیا شعاری بزرگتر از مسکن مهر در بخش مسکن در کشور سابقه اجرایی داشته است؟ اقدامی که این حجم از منابع کشور را درگیر خود کرد ولی در نهایت نتوانست تعادل لازم در شهر را ایجاد کند.
وی ادامه داد:‌ از صاحب‌نظران می‌خواهم درباره این موضوع، عمیقا فکر کنند، چرا که این مورد با راه‌حل فوری، شعار و کیمیاگری حل نمی‌شود.
وی یادآور شد:‌ متأسفانه ساخت شهرک‌های پیرامونی در نقاط مختلف کشور و ایجاد پروژه‌های بزرگ مقیاس قبل از انقلاب تا تهیه و اجرای طرح‌های آماده‌سازی زمین و ایجاد شهرهای جدید پس از انقلاب همواره به سمت مداخله دولت در زندگی یا اجرای پروژه‌ها با هدایت دولت در کشور پیش رفت، اموری که در فرآیند اجرا مبتنی بر مداخله مستقیم در زندگی شهری به انجام می‌رسید.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌د پس از گذشت 70 سال به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم ارزیابی کنیم آیا این مداخله‌ها به زندگی متعادل کمک کرده است یا خیر؟ این مسئله که ما در نهایت شاهد تراکم 4.8نفری مردم در یک کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی کشور و کنار دریا و از طرفی دیگر تراکم 1000 نفری در یک کیلومتر مربع در تهران باشیم، مسئله‌ای بسیار پیچیده و غیرقابل تداوم خواهد بود
آخوندی گفت: بر اساس نتایج سرشماری مرکز آمار، تهران در سال 90 دارای جمعیتی بالغ بر 8.3 میلیون بود و تا سال 95 به طور میانگین هرسال رشدی 80 هزار نفری را تجربه کرده است. در این مدت همچنین پروانه ساخت بیش از 700 هزار خانه مسکونی نیز صادر شده مواردی که همگی نشان می‌دهد تحولات جمعیتی دیگر کشش قبل را نداشته و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.
وی تاکید کرد: باید خود شهروندان را در محور سیاست‌گذاری‌های خود قرار داده و میل و اشتهای دولت نسبت به مداخله در زندگی مردم را از بین ببریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟