رشد صنعت ساختمان بعد از ۲۰ فصل رکود

رکنا اقتصادی: مسعود خوانساری در بخش دیگری از صحبت هایش در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد: وزرای اقتصادی دولت دوازدهم با ۲۴ بند ارائه‌ شده از طرف اتاق بازرگانی تهران به عنوان راهکارهای مثمر ثمر در اقتصاد ایران موافق بودند. وزیر صنعت نیز آمادگی دارد که همه شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شوند. همچنین موضوع دیگری که در دیدار هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با وزیر صنعت مطرح شد، موضوع تعرفه ها بود که وزیر جدید صنعت قصد دارد تعرفه ها را به مدت چهار سال ثابت نگه دارد و فقط در موارد ضروری تغییرات در تعرفه‌ها صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: همچنین اجلاس جهانی اتاق های بازرگانی هفته آینده برگزار می شود که بر این اساس هیاتی از اتاق بازرگانی ایران و تهران در آن حضور دارند. همچنین بعد از ۲۰ فصل متوالی که رشد صنعت ساختمان منفی یا صفر بود در فصل بهار این رشد به ۷.۱ درصد رسید که اگر این وضعیت تداوم داشته باشد جای امیدواری است که در فصل هایش پیش رو رونقی در بخش ساختمان ایجاد شود.

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی موضوع تک نرخی کردن ارز را نیز مطرح کرده که حذف ارز مسافرتی مقدمه آن بوده است که امیدواریم تک نرخی شدن ارز در سال جاری صورت بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟