معاون وزیر صنعت عنوان کرد: اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور

رکنا اقتصادی: محمود نوابی امروز یکشنبه ۲۶ شهریور در اولین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کردستان، اظهار کرد: از سال 1380 تاکنون ۱۶ همایش حمایت از حقوق مصرف کننده برگزار شده که امسال هم هفدهمین همایش همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دوره اخیر نسبت به اولین دوره ۲۲ برابر در حوزه متقاضیان و ۱۷ برابر در حوزه منتخبین افزایش راندمان داشته‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: قانون Law مترقی حمایت از حقوق مصرف کننده از سال 1388 تدوین شده و در حال حاضر بیش از ۲۸۰ انجمن شهرستانی حمایت از حقوق مصرف کننده، ۳۰ انجمن استانی و یک انجمن ملی در این زمینه در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: این انجمن‌ها در دنیا در استیفای حقوق مصرف کننده توانمند و اثربخش بوده‌اند اما در ایران به دلیل مشکلات مالی اهداف انجمن چندان محقق نشده است.

نوابی ذکر کرد: هدف از این همایش تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کننده و معرفی آنها به مردم است.

وی ادامه داد: همه تولیدکنندگان اگر حقوق مصرف کننده را نادیده بگیرند محکوم به فنا خواهند شد و اگر نتوانند کالایی تولید کنند که قابلیت صادر کردن به سایر کشورها را داشته باشد، فنا خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم زیرساخت‌های خوبی برای جهش صنعتی و اقتصادی فراهم شده است، گفت: از سال 1386 تا 1392 قدرت خرید مردم در شهرها ۲۲ درصد و در روستاها ۳۵ درصد کاهش داشته است اما امروز شاهد ثبات اقتصادی در کشور هستیم.

وی در ادامه اعلام کرد: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور اختصاص داده شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است.

نوابی بیان کرد: سال گذشته از این اعتبار برای استان‌ها سهمیه در نظر گرفته شده بود اما امسال سهمیه نیست و هر استانی پیشتازتر باشد، سهم بیشتری از این اعتبارات دریافت خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وزارت صنعت تعهد ایجاد ۴۵۰ هزار شغل در حوزه های مختلف صنعت، معدن و فرش و ... را در سال 1396 دارد که بر اساس آمار پنج ماهه تاکنون بیش از نیمی از آن محقق شده است و امیدواریم بیش از میزان تعهد شده بتوانیم شغل ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کردستان دارای استعدادهای زیادی در حوزه‌های مختلف است، گفت: مشکلات استان با گفتمان حل نخواهد شد بلکه باید نخبگان استان از داخل و خارج جمع شوند و درخواست های مشروع خود را به دولت و وزارتخانه اعلام کنند و برای پیشرفت استان و رفع عقب ماندگی های حوزه صنعت کار عملی انجام دهند.

وی بانک‌ها را یکی از موانع سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: باید مشوق‌های سرمایه گذاری در استان ایجاد شود و ادارات و سازمان‌ها برای تسهیل کار سرمایه گذاران در استان تلاش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟