شاخص بورس آسیا به بیشترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسید

رکنا اقصادی: به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید؛ ضمن اینکه دلار هم در نخستین روز هفته جاری میلادی به دلیل گمانه زنی بر سر تراز نامه ضعیف فدرال رزرو با افزایش ارزش روبرو شد.

همچنین از جمله دلایل دیگر افزایش شاخص بورس آسیا به عدم تنش و وجود آرامش در شبه جزیره کره نسبت داده می شود. در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه ۹ دهم درصد افزایش پیدا کرد که از اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود.

شاخص بورس استرالیا ۶ دهم درصد جهش زد؛ اما بورس «نیکی» ژاپن به دلیل تعطیلات در این کشور، بسته بود.

در بازار Store جهانی ارز، پوند انگلیس به ۱.۳۵۸۵ دلار کاهش پیدا کرد و یورو هم با روند یکنواختی به ۱.۱۹۴۵ دلار رسید؛ اما دلار به ۱۱۱.۲۱ ین افزایش یافت. همچنین اوراق بهادر ۱۰ساله آمریکا هم با ۱۴ نقطه پایه همچنان نزدیک به بیشترین سیر صعودی خود در ۱۰ سال اخیر قرار دارد.

البته شاخص ارزش دلار در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان به ۹۱.۸۵۱ واحد رسید که علیرغم رشد نسبی، همچنان نزدیک به کمترین سطح خود در ۲ سال و نیم اخیر است.

هر اونس طلای جهانی هم با کمی تغییر به یکهزار و ۳۱۸ دلار و ۹۶ سنت رسید.

البته در هفته جاری میلادی، تمرکز بر روی برنامه های نقدینگی جهان است و انتظار می رود که در روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا تراز نامه ضعیفی را از خود گزارش کند و ظاهرا بانک انگلیس هم افزایش نرخ بهره بانکی را در ماه نوامبر در دستور کار خود قرار دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟