قرارداد دو میلیارد دلاری ایران و روسیه برای تولید ۱۰۰۰ واگن

رکنا اقتصادی: امروز سه شنبه شورای اقتصادی روسیه و هیات تجاری همراه با حضور در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تفاهم‌نامه همکاری با این سازمان امضا کردند.

در این تفاهم‌نامه موضوعات مختلفی از جمله قرارداد دو میلیارد دلاری فاینانس تولید مشترک هزار واگن بود که سه تا پنج سال آینده به سرانجام خواهد رسید. همچنین در حوزه‌های مختلف دیگر مانند نفت و گاز، انرژی خورشیدی، توربین‌ها، خودرو، قطعات یدکی و بالگردهای غیرنظامی نیز تفاهم‌نامه میان دو کشور منعقد شده است.

منصور معظمی - رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) - با اشاره به لزوم گسترش همکاری های اقتصادی ایران و روسیه گفت: با توجه به اقدامات اخیر دولت روسیه جهت تسهیل همکاری های مالی، فاینانس ها و صدور روادید این فرصت به وجود آمده است که همکاری های دو طرفه ایران و روسیه توسعه یابد و انتظار می‌رود که توافقات و تفاهم نامه هایی که به ثمر می‌رسد، عملیاتی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه عنوان کرد: در کنار مشکلات حوزه مالی و بانکی، دغدغه مهم دیگر عدم شناخت شرکتهای دو طرف نسبت به تواناییهای یکدیگر است که با توجه به زمان دو ساله قراردادهای موجود، این تفاهم نامه می‌توان باعث ایجاد شناخت دو طرفه شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم استفاده شرکت های ایران از این فرصت برای تجهیز و ورود به بازار Store روسیه، شرط حضور شرکت های روس در ایران را سرمایه‌گذاری‌های مشترک دانست.

شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه (RTEDC) یک نهاد غیر انتفاعی و اقتصادی روسیه است که بیش از ۱۰ هزار شرکت مهم اقتصادی این کشور را شامل می‌شود و صدمین هیئت تجاری خارجی است که پس از برجام به ایران می آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟