مصرف سالانه ۲ تا ۴ میلیون تن کود شیمیایی در کشور

رکنا اقتصادی: دکتر محمد علی ملبوبی امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در جمع خبرنگاران ۳ مقوله انرژی، غذا و سلامت را موثر در اقتدار کشورها دانست و افزود: به دلیل اینکه محصولات کشاورزی در سلامت و غذا موثرند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، کفایت غذا و سلامت غذا را به همراه دارد، اظهار کرد: از این رو زیست‌فناوری می‌تواند نقش مهمی در سلامت غذا داشته باشد.

ملبوبی با بیان اینکه ما سالانه ۲ تا ۴ میلیون تن کود شیمیایی استفاده می‌کنیم، یادآور شد: این درحالی است که کود زیستی می‌تواند مصرف کود شیمیایی را کاهش دهد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست‌فناوری با تاکید بر اهمیت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برون‌گرا و برون‌زا بودن است زیست فناوری به صورت کلی این ویژگی را دارد.

وی در عین حال با بیان اینکه محصولات این حوزه نیاز به گواهی دارند، افزود: هر چه محصول تولید داخل بر پایه زیست‌فناوری با گواهی معتبر و استانداردی داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم در صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ملبوبی با اشاره به مزایای محصولات زیست‌فناوری افزود: محصولات زیستی با گواهی سلامت، بدون سموم و در برخی موارد بدون کود تولید شده‌اند و مشکلات ناشی از باقیمانده کادمیوم نیترات را ندارند.

وی با بیان اینکه در خلال نمایشگاه راهکارهایی برای تولید و رونق محصولات زیستی توسط تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ارائه شد، گفت: کودهای زیستی، زیست‌مهارگر، کشت بافت، روش‌های تلقیح دام، واکسن‌های نوترکیب، تغذیه آبزیان و ... ازجمله محصولات و خدمات در حوزه زیست فناوری بودند که در نمایشگاه زیست فناوری عرضه شده است.

جشنواره زیست‌فناوری از 27 شهریور ماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا امروز 29 شهریور ماه ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟