خریدار و فروشنده برای علامت های عزاداری توافق می کنند

رکنا اقتصادی: حبیب الله بشارتی در خصوص تولید علم گفت: این بازار Store در روزهای پیش از ماه محرم داغ می شود،علم های ساخته شده و مورد استفاده در هیات ها و مراسم عزاداری توسط 8 تولید کننده در شهر تهران و برخی از تولید کنندگان در شهرهایی مانند اصفهان، مشهد و شیراز ساخته می شود.

وی افزود: در حال حاضر علم های بکار رفته در هیات ها و مراسم عزاداری عمدتاً در چهار راه مولوی و کوچه های منتهی به محله عودلاجان و یک یا دو کارگاه نیز در محله خیابان تهران نو از ورقه فولاد با تزئینات قلمکاری تولید می شود.

بشارتی در خصوص قیمت علم های ساخته شده در کشور گفت: قیمت های خرید و فروش کاملا توافقی بوده و قیمت ثابتی برای آن وجود ندارد به همین خاطر آمار دقیقی از گردش مالی این حوزه وجود ندارد، ولی به صورت کلی سفارش تولید یک علم 21 تیغه در حدود 15 میلیون تومان به اتمام می رسد.

رئیس اتحادیه آهنسازان تصریح کرد: رایج ترین علم ها موجود در سطح بازار بین پنج تا هفت تیغه بودند که بیشتر با این تعداد تیغه سفارش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تیغه های مورد استفاده در علم ها قلمکاری شده هستند و برخی دیگر با استفاده از قالب به صورت پرسی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه آهن سازان تهران اشاره کرد: تولیدکنندگان علم بسته به ظرفیت تولید و امکاناتی که دارند سالانه به طور متوسط بین سه تا پنج علم تولید و به فروش می رساند.

همچنین در کارگاه های تولیدی معمولاً اجزای علم مثل تیغه ها، پرنده ها و سایر قطعات آماده وجود دارد و مشتریان که غالباً هیات ها هستند برحسب تعداد تیغه ها سفارش می دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟