وام صنایع را زودتر بدهید/ بهسازی و نوسازی در اولویت

رکنا اقتصادی: طرح رونق تولید برای اولین بار در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۵ کلید خورد تا در ابتدا پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی به ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار گیرد، طرحی که یکی از پروژه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌آمد و از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده بود و در نهایت اما حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۴ هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی تخصیص یافت.

با آغاز سال ۱۳۹۶ طرح رونق تولید مجددا در دستور کار قرار گرفت تا اگر واحدی درخواست وام کرده و موفق به دریافت آن نشده است، ارقام مربوط به آن تعلق گیرد. در طرح مذکور قرار بر این شد تا ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به ۱۰ هزار واحد صنعتی در راستای بهبود وضعیت فعلی و نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ۵۰۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به منظور نوسازی و بهسازی پرداخت شود، طرحی که از اواخر تیرماه سال جاری کلید خورده و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

با این حال وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه‌ای با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی - بر لزوم سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی به منظور نوسازی خطوط تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط جهت تحول در تکنولوژی تولید تاکید کرد.

در سال گذشته بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان منابع توسط نظام بانکی به بخش‌های صنعتی، معدنی و بازرگانی تزریق شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت از رییس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا طرح حمایت از رونق اقتصادی مانند سال گذشته مدنظر قرار گیرد تا عملکرد مثبت‌تری در طول شش ماهه دوم سال نسبت به شش ماهه ابتدایی به ثبت برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن امیدواری برای تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی جهت نوسازی خطوط تولیدی بنگاه‌های کوچک و متوسط جهت تحول در تکنولوژی تولید بر سرعت بخشیدن تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به منظور رونق تولید در سال ۱۳۹۵ تاکید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟