با دستور وزارت کار، خودروسازان باید در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند

رکنا اقتصادی: کارشناسان معتقدند راز اصلی موفقیت خودروسازان مطرح جهان در طراحی و تولید خودروهای جدید، سرمایه‌گذاری مناسب و قابل توجه این شرکتها در بخش تحقیق و توسعه محصول است.
به همین دلیل است که خودروسازان بین‌المللی به موازات تولید و عرضه‌ خودروهای جدید در حوزه ارتقای کیفی و رفاهی محصولات خود سرمایه‌گذاری کرده و به سرعت خودروهای جدید را وارد بازار Store می‌کنند.
با این حال این امر مهم در ایران مغفول مانده و خودروسازان داخلی از سرمایه‌گذاری لازم در بخش تحقیق و توسعه خودداری می‌کنند و نتیجه این غفلت نیز پایین بودن تنوع و کیفیت خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف‌کنندگان از این محصولات است.
در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع این مشکل خودروسازان را ملزم به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه کرده است به‌گونه‌ای که براساس "برنامه راهبردی صنعت خودرو"، تا سال ۱۴۰۴ نسبت هزینه تحقیق و توسعه به فروش خودروسازان باید به ۲.۵ درصد برسد.
این هدف‌گذاری در حالی است که طبق اعلام این وزارتخانه نسبت هزینه تحقیق و توسعه به فروش خودروسازان در سال ۱۳۹۴ برابر با ۰.۵ درصد بوده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.
در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟